نبی مکرم اسلام (ص) نمونه و مظهر عالی‌ترین اخلاق، رفتار و گفتار بود
کد خبر: 2759939
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۱

نبی مکرم اسلام (ص) نمونه و مظهر عالی‌ترین اخلاق، رفتار و گفتار بود

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه مازندران عنوان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در تمام عمر پر برکت خویش از کودکی تا هنگامی که به ملکوت اعلی پر کشید، نمونه و مظهر عالی‌ترین اخلاق، رفتار و گفتار بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، شامگاه شنبه چهارم بهمن ماه در اجتماع بزرگ «من عاشق محمدم» که با حضور عاشقان آن حضرت در امام زاده عباس(ع) ساری برگزار شد، گفت: رسول خدا نیاز به معرفی ندارد و خداوند در قرآن کریم وجود مقدس حضرت خاتم  را برای همه عالم رحمت می‌داند.
وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص)در تمام عمر پر برکت خویش از کودکی تا هنگامی که به ملکوت اعلی پر کشید، نمونه و مظهر عالی ترین اخلاق، رفتار و گفتار بوده است.
مدیر حوزه علمیه مازندران  با بیان اینکه سنت و سیره آن حضرت برای همه انسان ها و خصوصاَ مسلمانان الگویی پسندیده است تصریح کرد: چون رسول خدا سیره اش را بر حقایق قرآنی تنظیم کرده است سیره آن حضرت کاملترین سیره‌ها است.
وی افزود: در قران کریم درباره پیامبر (ص)در سوره احزاب  خداوند پیامبر را به عنوان انسانی کامل که نیکو ‌ترین سر مشق و الگو می باشد، معرفی می‌کند.
طاهری اظهار کرد: رسول خدا در بدترین دوره بشری مبعوث و به رسالت رسید و عصر او را عصر جاهلیت می‌نامیدند.
وی افزود: وقتی خداوندعقل را افرید یک وزیر به نام خیر برای او قرار داد و 70 سرباز و یارو یاور به او داد که تمام خوبی‌ها سرباز عقل هستند.
مدیر حوزه های علمیه مازندران ادامه داد: خداوند جهل را از یک دریای ظلمانی شور و تاریک آفرید و یک وزیر به نام شر برای او قرار دادو  تمام بدی‌ها سرباز جهل هستند.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب افزود: در تاریخ معاصر خداوند یکی از فرزندان امام را دستور داد که بزند به دریا ظلمت و نور را به همه معرفی کند و این پیام امام پیامی روشنگرایانه به غرب است.
طاهری  با بیان اینکه در شب ولادت پیامبر حوادث عجیبی اتفاق افتاد و سه حادثه آن در ایران بود، اظهار کرد: در شب ولادت پیامبر آب دریاچه ساوه که برای مردم تقدس داشت به زمین فرو رفت و پیامش این بود که آب پرستی ممنوع، دوم  مشعل آتشکده فارس که هزاران سال پیوسته روشن بود خاموش شد و دیگر روشن نشد و این مفهومش این بود که آتش پپرستی ممنوع و حادثه سوم این بود که وقتی پاشاه ایران خواست کاخ کسری را در بیستون بسازد همه معماران و پیشگویان را دعوت کردند و آنها  پیش بینی کردن 40 قرن دیگر این پادشاهی ادامه دارد و بنایی با   کنگره ساختند که در زمان ولادت پیامبر 14 کنگره کاخ کسری فرو می ریزد و شاید تعبیرش این است که بعد از 14 قرن اسلام سلطنت کسرایی را فرو می ریزد و آن پیروزی انقلاب اسلامی بود که بعد از 1400 سال ظهور کرد.
وی ادامه داد: امام زمان(عج) دنیا را روشن می کند و روایت داریم که قبل از ظهور امام زمان علمداری از قم بلند می‌شود و اطرافیان او مثل پاره های آهن مقاومند و عدل را در جهان گسترش می دهند.
مدیر حوزه های علمیه مازندران گفت: حضرت امام(ره)  با روشن کردن چراغ اسلام،  انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کرد و امروز در یمن یک حرکت مردمی توفنده و کوبنده علیه استکبار در جریان است.
وی با اشاره به اینکه امروز مصر و تونس آتش زیر خاکستر است، افزود: در اروپا نهضت برگشت به دین در جریان است و در میان مذاهب اسلامی شیعه را منجی بشر معرفی کردند.
مدیر حوزه های علمیه مازندران با بیان اینکه امروز اطلاعات، حوزه علمیه، دادگستری و... مورد هجمه واقع شدند، تصریح کرد: آنهایی که امروز به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) خیانت می کنند بدانند هر کس که در مقابل دین ما بایستد ما با تمام قدرت در مقابل دنیای انها خواهیم ایستاد.
وی افزود: دشمنان خیال نکنند مسلمانان فقط دشمن اسرائیل هستند بلکه بدانند هر جا به ارزش‌های مسلمانان توهین شود امنیت کفر و استکبار جهانی در تمام عالم مورد خطر واقع خواهد شد.
طاهری با خطاب به سردمداران زرو زور بین المللی گفت: نصیحت می کنیم با اسلام قران و خدا درگیر نشوید و تا به حال هر کس در مقابل آن ایستاد خداوند آنان را نابود کرد و به زودی شاهد نابودی دشمنان خواهیم بود.
وی افزود: اگر حادثه صلح امام حسن ایجاد نشود ممکن است کربلایی رقم بخورد و دشمنان بدانند اسلام و مسلمانان آنها را نخواهند بخشید وباید تاوان آن را پس دهند و یا  توبه  کنند.
مدیر حوزه های علمیه مازندران با اشاره به  2 میلیارد مسلمان جهان عنوان کرد: اگر رهبران جهان اسلام رهبری چون جمهوری اسلامی داشتند جهان اسلام اینگونه مورد تعرض واقع نمی شود و اسرائیل مزاحم امنیت منطقه و دنیای اسلام نبود.
وی افزود: ما شاگردان مکتب حسینیم و تا آخرین لحظه خواهیم ایستاد و اگر کوچکترین ضربه ای به ایران اسلامی وارد شود سیلی محکمی به آنها وارد خواهیم کرد.

captcha