مسابقات قرآن‌ منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط برگزار شد
کد خبر: 2808269
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

مسابقات قرآن‌ منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات قرآن کریم به همت سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار و در این دوره ۱۶۵ نفر از قاریان شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت در رشته‌های قرائت، ترتیل و اذان در دو بخش زیر ۱۶سال و بزرگسالان خواهران و برادران با هم رقابت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قر آن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، جواد اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو امروز، 15 بهمن در اختتامیه این مسابقات بر ضرورت ترویج فرهنگ‌قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: انس جوانان با قرآن موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان بوده و توجه به آموزه‌های این کتاب الهی سعادت دنیوی و اخروی فرد را به همراه دارد.

وی در ادامه از برگزاری همایش 10 هزار نفری فاطمیون خبر داد و افزود: این همایش در راستای گسترش برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی سازمان منطقه آزاد ماکو هم‌زمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه‌الزهرا(س) با هدف افزایش کمی و کیفی عزاداری‌های ایام فاطمیه و تبیین محور وسیره اخلاقی حضرت فاطمه‌الزهرا(س) در شهرستان ماکو برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید‌محمد هاشمی، امام‌ جمعه شوط نیز در این اختتامیه گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی یکی از ضروریات بوده که تمسک و توسل به آن باعث استحکام و پویایی جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن باید همراه با توجه به معانی آن و تدبر در آیات قرآن‌کریم و به ‌کارگیری آن در زندگی اجتماعی باشد و در این راستا باید فرهنگ قرآنی بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم با اهدا جوایز و لوح سپاس از نفرات برتر رشته‌های قرائت، ترتیل و اذان زیر 16 سال و بزرگ‌سالان بخش خواهران و براداران و هیئت داوران  تجلیل شد.

captcha