ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه همت جمعی می‌طلبد
کد خبر: 2889204
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۴
سعیدی:

ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه همت جمعی می‌طلبد

گروه اجتماعی: منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از قرآن به‌عنوان برنامه کامل زندگی نام برد و افزود: ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه همت جمعی می‌طلبد و باید این برنامه در تمام شئون زندگی مردم ساری و جاری باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمداسماعیل سعیدی، منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، چهارم اسفند در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی و شخصی اظهار کرد: تاریخ نشان داده هرچه از قرآن فاصله گرفته‌ایم تنوع مشکلاتمان زیادتر شده است؛ چراکه برکات توجه، تدبر و قرائت قرآن به راحتی قابل بیان و فهم نیست، اما تأثیر و تبعات مثبت آن در زندگی مشهود است.

سعیدی با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه‌های زندگی قرآنی گفت: خوشبختانه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نشاط معنوی را در استان حاکم کرده است؛ لذا  باید در سایه این مسابقات حداکثر بهره‌برداری در جهت بسط، توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گیرد.

وی از قرآن به‌عنوان برنامه کامل زندگی نام برد و افزود: ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه همت جمعی می‌طلبد و باید این برنامه در تمام شئون زندگی مردم ساری و جاری باشد.

وی متذکر شد: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه‌ای همگانی است و باید به تناسب نوع مسئولیت‌ها همگی فرهنگ قرآنی را آنچنان که شایسته جامعه اسلامی است در جامعه پیاده کنیم.

سعیدی اظهار کرد: پیشینه تبریز از نظر علمی و فرهنگی دارای سابقه نورانی و مثبت، تأثیرگذار و توأم با مؤفقیت است که آمیختگی دیرینه با مسائل دینی و معنوی دارد.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شخصیت‌های برجسته‌ای همچون علامه طباطبایی، علامه جعفری و علامه امینی هنوز هم چهره‌های بی‌بدیل و غیرقابل تکرار در عرصه قرآنی هستند و بعد از گذر سال‌ها هنوز کسی نتوانسته اثری همچون تفسیر المیزان را در تفسیر قرآن پدید آورد.

وی نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی، هنرمندان و نویسندگان را در این راستا برجسته دانست و گفت: سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی که از داستان‌های قرآنی، زندگی پیامبران و ائمه اطهار(ع) ساخته می‌شود، همواره مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و تأثیرگذاری مطلوبی دارد.

captcha