برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، نقطه عطفی برای این شهر است
کد خبر: 2890403
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
عابدزاده:

برپایی مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، نقطه عطفی برای این شهر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای اسلامی شهر تبریز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز را نقطه عطفی برای این شهر دانست و گفت: امیدواریم پتانسیل‌های فرهنگی و مذهبی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به خوبی به متسابقین شناسانده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اصغر عابدزاده، عضو شورای اسلامی شهر تبریز امروز، پنجم اسفند درجمع خبرنگاران با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور بیش از پیش ترویج و توسعه یافته است، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی مایه خیر و برکت برای جامعه است و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نقطه عطفی برای شهر تبریز به شمار می‌رود.

وی افزود: قرآن و عترت دو امانتی است که پیامبر اعظم هنگام وداع با دنیا آن را به مسلمانان سپردند و وظیفه هر مسلمانی است که در حفظ و نگهداری این دو امانت مهم کوشا باشند.

عابدزاده گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهری برگزار می شود که به عنوان پایتخت جهان تشییع شناخته شده و امیدواریم پتانسیل‌های فرهنگی و مذهبی استان و شهر تبریز به خوبی به متسابقین شناسانده شود.

وی ادامه داد: ضروری است فعالیت‌های قرآنی در تبریز که به وجود مؤسسات فراوان قرآنی و حضور پیشکسوتان قرآنی مشهور است، بیش از پیش افزایش یابد و متولیان امر در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان و خنثی کردن این حملات ضروری است به قرآن و آموزه‎های دینی و قرآنی متوصل شد که قرآن هم چاره‌‎جو و چاره‌ساز است.

captcha