طرح سراسری آموزش غیرحضوری قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 2899170
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
در مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) تبریز؛

طرح سراسری آموزش غیرحضوری قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) تبریز از اجرای طرح آموزش غیرحضوری ترجمه و مفاهیم کل قرآن در این مؤسسه خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در ۶ مرحله دوماهه به مدت یکسال برگزار می‌شود.

بهروز محمودیان، مدیر مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) تبریز در حاشیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی به نحوه فعالیت مؤسسه اشاره کرد و گفت: مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) از سال 82 فعالیت خود را در زمینه آموزش‌های قرآنی از قم آغاز کرده و تاکنون هم 3 میلیون نفر قرآن‌پژوه را در سطوح مختلف در داخل و خارج تحت پوشش خود قرار داده است.

وی افزود: این مؤسسه در حال حاضر در همه استان‌های کشور ازجمله آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان و گیلان شعبه دارد و این طرح نیز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن، تقویت انگیزه‌های معنوی انس با قرآن و ایجاد مدرسه قرآنی در خانواده‌ها برگزار می‌شود.

محمودیان از اجرای طرح آموزش غیرحضوری ترجمه و مفاهیم کل قرآن در این مؤسسه خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در 6 مرحله دوماهه به مدت یکسال برگزار می‌شود که در این طرح با ارائه بسته آموزشی ترجمه و مفاهیم، ترجمه کل لغات، ارائه معانی، مفاهیم و موضوع(آیات)، دفترچه 200 سوالی همراه با پاسخنامه ویژه آزمون و نرم‌افزار آموزشی اجرا می‌شود.

وی به فرایند اجرای آن نیز اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام افراد، تحویل بسته آموزشی به ثبت‌نام‌کنندگان، مطالعه دفترچه آزمون و ارسال پاسخنامه، تشکیل پرونده آموزشی و صدور شماره عضویت، تصحیح پاسخنامه، صدور کارنامه به آن‌ها از روند اجرای طرح است.

مدیر مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) تبریز خاطرنشان کرد: پس از ارسال و تصحیح پاسخنامه برای مطمئن شدن از اینکه افراد آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند هر 6 ماه یک بار نیز آزمون حضوری سراسری در قم و شعبه مرکزی برگزار شده و در صورت اخذ قبولی به نفرات گواهی دوره داده می‌شود.

به گزارش ایکنا، مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) شعبه تبریز در نمایشگاه ویژه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم واقع در مصلی امام خمینی(ره) با برپاکردن غرفه‌ای محصولاتی از جمله کتاب، جزوه آموزشی و تولیدات رایانه‌ای را با بیش از یک‌هزار عنوان با موضوع قرآن و احکام که همه آن‌ها حاصل دست‌رنج و تألیف مهدی محمودیان، برادر مدیر این مؤسسه است به نمایش گذاشته است.

یادآور می‌شود، طرح «قرآن درخانواده» نیز از سوی این مؤسسه در بین کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان اجرا می‌شود.

captcha