تجهیز سازمان‌های مردم نهاد حوزه حفاظت از محیط زیست به آموزه‌های دینی
کد خبر: 2940494
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

تجهیز سازمان‌های مردم نهاد حوزه حفاظت از محیط زیست به آموزه‌های دینی

گروه سلامت: اگر بتوانیم سازمان‌های مردم نهاد را از طریق آموزه‌های دینی مجهز کنیم قطعا در نیل به اهداف این روز موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجنونیان دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به مناسبت هفته منابع طبیعی در خصوص شعار روز اول این هفته با عنوان «روز درختکاری، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم نهاد» گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و تبیین اهمیت آن، براساس آموزه‌های دینی و گسترش سنت حسنه درختکاری و با مشارکت مردم توسط باورها و اعتقادات‌شان در حفظ و توسعه این منابع طبیعی امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بارها در کتب دینی ادیان الهی به مسئله حفظ  منابع طبیعی و کاشت نهال اشاره شده است؛ بنابراین فردی که معتقد و آشنا با مسائل است هرگز برخورد نامناسب با خلقت زیبایی خداوند را پسندیده نمی داند.

مهندس جنگلداری با اشاره به اینکه، زیر بنای زندگی بشری بر پایه حفظ و احیای و توسعه منابع طبیعی است، افزود: متأسفانه ما در طول زمان خیلی به مسئله ترویج و تبیین فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی که جزئی از خلقت است توجه ویژه‌ای نکردیم.

دکتر مجنونیان با بیان اینکه، شعار روز درختکاری، آموزه‌های دینی و سازمان‌های مردم نهاد خود گواه مطلب است خاطر نشان کرد: اگر در این راستا، بتوانیم سازمانهای مردم نهاد را از طریق آموزه های دینی مجهز کنیم قطعا در نیل به اهداف این روز موفق تر عمل خواهیم کرد.

captcha