فعالیت‌های قرآنی استان با ایجاد معاونت قرآن و عترت ساماندهی می‌شود
کد خبر: 3103277
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

فعالیت‌های قرآنی استان با ایجاد معاونت قرآن و عترت ساماندهی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در خصوص راه‌اندازی معاونت‌های طرح و برنامه و قرآن و عترت گفت: فعالیت‌های قرآنی در سطح استان با ایجاد معاونت قرآن و عترت ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نخستین جلسه شورای اداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سال 94 ضمن تبریک سال نو در خصوص راه‌اندازی معاونت‌های طرح و برنامه و قرآن و عترت اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در سطح استان با ایجاد معاونت قرآن و عترت ساماندهی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای سال 94 در حوزه قرآن تدارک دیده شده است، افزود: معاونت طرح و برنامه نیز از جمله واحدهای مهم در هر سازمانی است بر همین اساس این واحد مسئولیت برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی را برعهده خواهد داشت.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 94 چندین موضوع از آن جمله اقامه نماز، رعایت شئونات و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشت که این مفاهیم اساسی از جمله مواردی است که بایستی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع‌های فرهنگی - هنری سطح استان تبلیغ و ترویج شود.
وی همچنین با تبریک موفقیت تیم مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: عرصه اصلی مذاکرات هسته‌ای سیاسی بود و شرایط کشور قبل از مذاکرات بین سه گزینه بمباران، ترک مذاکره و توافق قرار داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: وقتی در مقابل شش قدرت دارای حق وتو در سازمان ملل قرار می‌گیریم این نشانه قدرت سیاسی کشور است، شاید بهترین و مناسب‌ترین تعبیر این موفقیت انقلاب سوم باشد، موفقیت تیم مذاکره هسته‌ای موجب خروج کشور از بن بست سیاسی شد.
حجت الاسلام جعفری در خصوص فعالیت‌های فرهنگی هنری سال گذشته گفت: سال 93 از بسیاری جهات برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات شهرستانی، سال موفق و پر باری بود.
وی با بیان اینکه بیشتر جشنواره‌های تعطیل شده، در سال گذشته مجدداً آغاز به کار کردند،عنوان کرد: تئاتر کُردی سقز، تئاتر طنز دیواندره، جایزه ادبی مولوی کرد، شب های شعر و موسیقی در کلیه شهرستانها به ویژه شهر سنندج و ... از جمله این برنامه‌هاست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 94 در مشهد مقدس، چندین موضوع از رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشت که از آن جمله اقامه نماز، رعایت شئونات و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، این مفاهیم اساسی از جمله مواردی است که بایستی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع های فرهنگی هنری سطح استان تبلیغ و ترویج شود.
وی ضمن تأکید بر ادامه فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان ادامه داد: در سال 94 باید با همدلی و هم زبانی مجموعه‌ای فعال به عنوان پل ارتباطی میان دولت و ملت به ادامه اجرای برنامه‌های کیفی اقدام شود.
حجت‌الاسلام جعفری از مدیران شهرستانی خواست به عنوان خدمتگذاران مردم موجبات هم دلی و هم زبانی را با انجام برنامه‌های مفید فرهنگی، هنری و قرآنی با تعامل با فرماندار و امام جمعه شهرستان فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش گفت: دستگاه های اجرایی ذیربط در مبحث فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه کنگره شهدای پیشمرگ کُرد به عنوان برند استان مشارکت جدی داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بار دیگر بر در اولویت بودن سه شهرستان بانه، سروآباد و کامیاران در خصوص اعتبارات ویژه جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال 94 تاکید کرد.
وی یادآور شد: برای هرکدام از شهرستان‌های تابعه برنامه‌ای شاخص و متناسب با ویژگی‌های فرهنگی آن شهرستان تدارک دیده شده، تئاتر خیابانی در مریوان، جشنواره موسیقی کردی در سنندج، جشنواره مولودی خوانی رضوی در سنندج، دوسالانه خوشنویسی در سنندج، دوازدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، جشنواره هنرهای تجسمی در مریوان، سوگواره و تعزیه‌خوانی در بیجار، جشنواره آواهای محلی در زرینه دیواندره، سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوان در دهگلان، جشن موسیقی فولکلور نکوداشت حبیب الله مله‌ای و رمضان کلیایی در قروه، جشنواره فیلم کُردی، نهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار در بانه، نمایشگاه مطبوعات محلی، جشنواره مطبوعات کردی در سنندج، هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در سنندج، یازدهمین جشنواه داستان بانه، دومین جشنواره فرهنگ وادبیات کردی پروژه در کامیاران، هشتمین کنگره شعر عاشورایی قروه، پنجمین جشنواره استانی شعر شمیم ظهور قروه و ده‌ها برنامه دیگر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شاخص سال1394 است.

captcha