ثبت نام ۵۳۶۲۰ نفر در آزمون سراسری حفظ قرآن/ حضور ۴ برابری بانوان
کد خبر: 3121266
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
حجت‌الاسلام پروانه خبر داد:

ثبت نام ۵۳۶۲۰ نفر در آزمون سراسری حفظ قرآن/ حضور ۴ برابری بانوان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآن وزارت ارشاد با اشاره به حضور بیش از ۵۳ هزار نفری شرکت‌کنندگان در آزمون سیزدهم حفظ قرآن کریم گفت: از این تعداد بیش از ۴۱ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآن وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره آخرین خبرها از سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن گفت: ثبت نام برای حضور در این آزمون پایان یافته است و به حول و قوه الهی در روز 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد برگزاری این آزمون در سراسر کشور خواهیم بود.
وی افزود: حوزه‌های استانی این آزمون که مؤسسات قرآن و عترت هستند نیز در حال تعیین شدن است تا به این آخرین مقدمات برگزاری مطلوب این آزمون در سال جدید پشت سر گذاشته شود و شاهد یک رقابت کیفی در بین حافظان قرآن در سراسر کشور باشیم.
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآن وزارت ارشاد با اشاره به اینترنتی بودن تمامی مراحل ثبت نام این آزمون بیان کرد: با توجه به این شرایط، تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در مراحل مختلف ثبت نام گزارش نشده است.
پروانه خاطرنشان کرد: مقدمات نهایی برای بحث برگزاری آزمون با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان در استان‌ها در حال صورت گرفتن است. فعالیت‌های نظارتی برای بحث اعزام ناظران به حوزه‌های مختلف صورت گرفته و جلسات مختلف مربوط به آن تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: ستاد مرکزی معاونت فرهنگی هفته گذشته جلساتی را برگزار کرد و تمامی برنامه را برای بحث برگزاری مطلوب آزمون مشخص کرد و آزمون در زمان اعلام شده به خوبی برگزار خواهد شد.
مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت معاونت قرآن وزارت ارشاد در ادامه در مورد تعداد ثبت‌ نام شده‌ها در این آزمون عنوان کرد: تعداد ثبت نام‌کننده‌ها 53 هزار و 620 نفر است، با توجه به اینکه در این دوره مبلغی به عنوان هزینه ثبت نام از شرکت‌کننده‌ها دریافت شده است پیش‌بینی می‌شود تا نزدیک به 100 درصد شرکت‌کننده‌ها در روز آزمون حضور یابند.
پروانه گفت: از تعداد کل شرکت‌کننده‌ها 41 هزار و 352 نفر را بانوان و 12 هزار و 268 نفر نیز آقایان هستند. از تعداد کل شرکت‌کنندگان نیز 6265 نفر و بالای 12 سال نیز 47 هزار و 355 نفر هستند.
وی در پایان در مورد استان‌هایی که بیشترین تعداد شرکت‌کننده‌ها را در این دوره از آزمون داشته‌اند، ‌اظهار کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، ‌یزد، خراسان رضوی، تهران و فارس 6 استانی هستند که بیشترین تعداد برگزیده را در این دوره از آزمون سراسری حفظ قرآن کریم داشته‌اند.

captcha