آغاز رقابت پسران دانش‌آموزان استان مرکزی در مرحله استانی مسابقات قرآن
کد خبر: 3140653
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

آغاز رقابت پسران دانش‌آموزان استان مرکزی در مرحله استانی مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی در بخش پسران در خمین در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و معارف اسلامی بخش پسران در خمین، گفت: انس و الفت با قرآن دارای مراحلی است که با تفکر و تأمل در این کتاب شریف امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه اسلامی همواره جریان داشته باشد؛ چراکه عمل به کلام وحی گره‌گشای تمامی مشکلات است.

شیرخانی در ادامه حضور در مسابقات قرآنی را توفیقی از سوی خداوند بیان کرد و افزود: برگزاری اینگونه مسابقات تاثیر بسزایی در رفتار دانش‌آموزان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سی و سومین دوره مسابقات قرآن، بخش‌های اذان، احکام، تفسیر قرآن و صحیفه سجادیه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: رشته ها و منابع مسابقات مفاهیم و تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، مداحی، انشاء نماز، حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اذان و احکام است که در هر رشته یک نفر از هر پایه شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، یادآورشد: مسابقات مرحله استانی از 22 فروردین ماه آغاز شده و تا سی‌ام همین ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول در پایان، خاطرنشان کرد: نتایج این دوره در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

captcha