طرح لباس قاریان قرآن به مرحله تولید نمونه رسید
کد خبر: 3258289
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
سرابی:

طرح لباس قاریان قرآن به مرحله تولید نمونه رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم‌مقام شورای عالی قرآن از آماده شدن طرح اولیه لباس ویژه قاریان کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: طرح لباس قاریان قرآن کشورمان که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و حدود دو سال پیش به شورای عالی قرآن واگذار شده بود، اکنون به مرحله تولید نمونه رسیده است.
سرابی ادامه داد: طراحی این لباس در شورای عالی قرآن زیر نظر متخصصان و صاحب‌نظران طراحی لباس و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مذهبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به یکی از الزامات برخورداری قاریان و حافظان از پوشش ویژه هنگام اجرای برنامه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: اصولا قاریان قرآن زمانی که در بسیاری از کشورهای اسلامی به عنوان مبلغ به تلاوت قرآن می‌پردازند، بهتر است دارای لباس ویژه‌ای باشند؛ چرا که امر تبلیغ بسیار اهمیت داشته و نوع پوشش و هیئت ظاهری قاری و حافظ می‌تواند در تأثیرگذاری مخاطب مؤثر باشد.
وی افزود: قرار است نمونه تولید شده در خلال برگزاری یازدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن رونمایی شود. پس از آن با نظرخواهی از اساتید، قاریان و صاحب‌نظران و نهایی شدن طرح به عنوان لباس رسمی قاریان قرآن جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد.
یادآور می‌شود، لباس قاریان قرآن کشورمان پنجشنبه، 19 اردیبهشت‌ماه در خلال برگزاری یازدهمین نشست تخصصی در شورای عالی قرآن رونمایی می‌شود.

captcha