اهداف اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصادی
کد خبر: 3304846
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
ندیمی عنوان کرد:

اهداف اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصادی

گروه اقتصاد: نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اهداف عمده اهداف اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصادی مجلس را تشریح کرد.

ابوذر ندیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: ما چند هدف عمده برای اینکار داشتیم که تقریبا به اکثر آنها دست پیدا کردیم و توضیح اینکه در بحث مالیات‌ها اولین هدف عمده‌ای که تعریف کردیم این بود که قانون مربوط به مالیات‌های مستقیم بازنگری و روزآمد شود.

وی افزود: هدف دوم مربوط به فرار مالیاتی بود و با توجه به اینکه در طی سه سال قرار است طرح جامع مالیاتی اجرا شود عملا این امکان را فراهم کردیم. سومین هدف این  بود که در رابطه با تولید و سرمایه‌گذاری حداقل فشار را ایجاد کنیم.

ندیمی ادامه داد: چهارمین هدفی که از اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم داشتیم این بود که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی رویکردی به داخل داشته باشیم و هدف دیگر در رابطه با خروج بدهکاران مالیاتی  بخصوص برای سفرهای واجب اعم از زیارتی یا تجاری و مسائل مربوط به پیگیری از طریق مراجع قضایی بود.

نایب‌رئیس کمیسوین اقتصادی مجلس تأکید کرد: بنده معتقدم این علامت‌ها وجود دارد که به همه هدف‌هایی که در اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم داشتیم دست پیدا کرده‌ایم.

captcha