جشنواره نماز و رسانه در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3313990
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

جشنواره نماز و رسانه در قم برگزار می‌شود

گروه هنر: مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری جشنواره نماز و رسانه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه 23 خرداد در نشستی با حجت الاسلام محمدصادق کفیل مسئول ستاد اقامه نماز قم اظهار کرد: با حضور شما در این نهاد شاهد برکات بیش از پیش در حوزه نماز استان بوده‌ایم که امیدواریم این توفیقات بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری و تعامل بیشتر با ستاد اقامه نماز استان در جهت خدمت به این فریضه، عنوان کرد: نگاه و رویکرد جدید این ستاد در پیشبرد طرح ها و اهداف، بیرون از قالب و سیستم اداری قابل تحسین است. کمبود اعتبارات در به سرانجام رساندن برنامه‌ها را بسیار مشکل ساز کرده است و دستگاه های اجرایی باید با استفاده از همان مشروعیت قانونی خود و همدلی و هم افزایی برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: این جشنواره ظرفیت هنری بزرگی در حوزه نماز است که در آن با استفاده از دو هنر عکس و فیلم آثار ارزشمند هنری با موضوع نماز تولید می‌شود.

معاون سابق قوه قضائیه ضمن تاکید بر لزوم بررسی راهکارهای همکاری بیشتر این دو نهاد در حوزه نماز با تشکیل کارگروهی با موضوع ساماندهی فعالیت های هنری حوزه نماز موافقت کرد و گفت: این کارگروه به ریاست معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور اعضایی همچون روسای انجمن های هنری نمایش و سینمای جوانان استان و کارشناس هنری این اداره کل و همچنین مسئول و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان تشکیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه همچنین با برگزاری جشنواره نماز و رسانه موافقت کرد و مقرر شد برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره صورت بگیرد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام رئیسی مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در سخنانی خواستار حمایت مادی و معنوی از نویسندگان، ناشران، رسانه ها و هنرمندان فعال در ترویج فرهنگ نماز شد و در ادامه پیشنهاد داد تا از ستاد اقامه نماز استان به منظور مشارکت و همکاری در برگزاری جشنواره دوسالانه نماز و نیایش به روایت دوربین دعوت شود که مورد تصویب قرار گرفت.

captcha