نمایشگاه قرآن در طبس گشایش یافت
کد خبر: 3316718
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

نمایشگاه قرآن در طبس گشایش یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: نمایشگاه بزرگ قرآنی شهر طبس به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان و مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت شمیم معرفت گلشن گشایش یافت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدرضا نخعی‌پور، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی عصر روز گذشته، 30 خردادماه در آئین افتتاح این نمایشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره 270 شهید غواص و گمنام گفت: تشییع باشکوه پیکر این شهدای والامقام، باری دیگر نشان دهنده پایبندی مردم به نظام، انقلاب و آرمان‌های امام راحل بود.



وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امروز به‌دلیل دور شدن از فرهنگ ناب اسلام بر بدنه جامعه تحمیل شده است، ادامه داد: امروز دشمن به درون خانه‌های ما نفوذ کرده است و می‌طلبد با تمسک به قرآن و آموزه‌های الهی، در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.



وی در ادامه با تقدیر از تمامی افرادی که در برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن همکاری داشته‌اند، به حمایت مالی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در برپایی این نمایشگاه اشاره کرد.



مهدی اخوان‌صفار، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس نیز با شرکت در این مراسم از مساعدت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در برپایی این نمایشگاه تقدیر کرد.



عباس سنچولی، رئیس فرهنگ و ارشاد طبس نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه بزرگ قرآنی شهر طبس به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان و مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت شمیم معرفت گلشن برپا شده است.



وی تأکید کرد: درمان تمامی آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی از جمله اعتیاد، طلاق، مواد مخدر و ... را می‌توان در قرآن و روایت اهل بیت(ع) مشاهده کرد.



رئیس فرهنگ و ارشاد طبس با اشاره به کمک ۷۰ میلیون ریالی دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در برپایی این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه در قالب ۱۲ غرفه «کتب و نرم افزارهای قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر، ختم قرآن، صنایع دستی، تابلوهای رنگ روغن، عفاف و حجاب، مشاوره کودک، قلم زنی آیات قرآنی روی مس، غرفه پوسترهای هشدار دهنده درخصوص آسیب های ماهواره» برپا شده است.



سنچولی از همکاری شورای اسلامی شهر طبس، ناحیه مقاومت بسیج، میراث فرهنگی نیز در برپایی این نمایگشاه قدردانی کرد.



یادآور می‌شود، اولین نمایشگاه بزرگ قرآنی شهر طبس از امروز تا ۱۲ تیرماه از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برای بازدید عموم دائر است.

captcha