داوری بیش از ۵۰۰ اثر در جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی
کد خبر: 3323457
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

داوری بیش از ۵۰۰ اثر در جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی

گروه دانشگاه: مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی خبر داد.

رشید جعفرپور، مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه در حال حاضر چهاردهمین دوره جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی در حال برگزاری است، گفت: بیش از 500 اثر از دانشگاه‌های دولتی، سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و ... تاکنون به دست ما رسیده است.

وی افزود: تقریباً پایش اولیه آن‌ها انجام شده است و داوران در حال بررسی نهایی هستند. دو مرحله داوری داریم که در پایان مرحله اول حدود 100 پایان‌نامه توسط داوران که همه از اساتید دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم قرآنی هستند انتخاب می‌شود.

جعفرپور عنوان کرد: ان‌شاء‌الله تا 20 تیرماه،‌ جلسه نهایی داوری را برگزاری می‌کنیم و آن‌هایی که در این دو مرحله داوری رتبه بالایی را کسب کرده‌اند دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرند و در جلسه‌ای با حضور پنج یا شش نفر از داوران، برگزیدگان مشخص می‌شوند.

مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به آثار دریافت‌ شده، ‌اظهار کرد: پایان‌نامه‌های دکتری، کارشناسی ارشد و همچنین تعداد محدودی پایان‌نامه کارشناسی دریافت شده است. در هر کدام از این مقاطع سعی می‌کنیم که سه برگزیده اعلام شود البته در صورتی که امتیاز آن‌ها به حد نصاب برسد. اگر هم نظر داوران این بود که شایسته تقدیر هم داشته باشیم، افرادی نیز به عنوان شایسته تقدیر اعلام خواهند شد. به برگزیدگان لوح تقدیر و هدیه‌ای اهدا می‌شود.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم در شهریورماه

جعفرپور با اشاره به فعالیت‌های دیگر این مرکز، عنوان کرد: در حال حاضر در حال فراهم‌سازی مقدمات جشنواره سراسری قرآن و عترت هستیم که امسال سی‌امین دوره آن در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود. برگزیدگان بخش شفاهی و کتبی مشخص شده‌اند، اسامی ارسال شده‌اند و ان‌شاءالله نهم، دهم و یازدهم شهریورماه جشنواره سراسری دانشگاه‌های سراسری وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌های غیرانتفاعی را در دانشگاه کردستان برگزار می‌کنیم.

captcha