آمران به معروف دارای اخلاق اسلامی و منزلت اجتماعی باشند
کد خبر: 3328478
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
آیت‌الله نورمفیدی:

آمران به معروف دارای اخلاق اسلامی و منزلت اجتماعی باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید انسان‌های متدین، دارای اخلاق اسلامی و منزلت اجتماعی باشند، گفت: فرد فاقد این ویژگی‌ها برای ترویج این فریضه الهی با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان صبح امروز، 24 تیرماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گقت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از مراکز اداری آغاز شود.
نماینده ولی فقیه اظهار کرد: همان‌گونه که از همان روزهای اول تشکیل این ستاد، تذکر داده بودم این فریضه الهی در جامعه ما محدود به یکسری موارد خاص مانند بدحجابی و شرابخواری نیست و موارد مهمتر از اینها هم وجود دارد.
وی افزود: امام حسین(ع) با وجود منکرات شدید در مدینه، عازم کربلا شد و با منکر اصلی مبارزه کرد، بنابراین باید برای مردم مشخص شود که امر به معروف و نهی از منکر، از بزرگترین فرایض است و سایر فریضه‌ها در برابر آن کوچک هستند.
رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان، مراکز اداری را اولین جایی دانست که این فریضه الهی باید احیا شود و خاطرنشان کرد: در این مراکز، نباید جای خادم و مخدوم عوض شود، مردم از یک سو باید اینگونه احساس کنند که کارکنان دولت، خدمتگزار آنها هستند و از سوی دیگر نباید تصور نادرست، در ذهن آنها شکل بگیرد و توقعات زیاد و خارج از چارچوب داشته باشند.
آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه مراکز تحت نظارت دولت همچون اتحادیه هم باید مورد توجه باشند، تأکید کرد: اتحادیه و صنوف باید امر به معرورف و نهی از منکر را در بین همکاران خود ترویج و از خیابانی کردن این فریضه الهی پرهیز کنند.
وی نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اینکه چه فردی و با چه ویژگی‌هایی این فریضه الهی را انجام دهد، خیلی مهم است، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید انسان‌های متدین، دارای اخلاق اسلامی و منزلت اجتماعی باشند، فرد فاقد این ویژگی‌ها برای ترویج این فریضه الهی با مشکل مواجه می‌شود.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید عجله شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، درایت و صبوری باید مردم را هدایت کنیم، هرگونه عجله و بی درایتی، نتیجه معکوس دارد. 
آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با عمل مسئولان، مثبت جلوه کند، گفت: نتایج مثبت این فریضه الهی باید برای مردم بازگو شود تا آنها نسبت به اجرای آن انگیزه پیدا کنند.

captcha