تجلیل از برترین‌های بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه قرآن/ واکنش آیات عظام به فیلم رستاخیز
کد خبر: 3328832
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
پربازدیدترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

تجلیل از برترین‌های بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه قرآن/ واکنش آیات عظام به فیلم رستاخیز

گروه دانشگاه: تجلیل از برترین‌های بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه قرآن، واکنش آیات عظام وحید خراسانی، مکارم، سیستانی و سبحانی به فیلم رستاخیز و اتمام تدوین سند راهبرد ملی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی از پربازدیدترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

ماه رمضان ۳۰ روزه و شنبه عید فطر است

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حدود ۱۵۰ گروه رصدی برای رؤیت هلال ماه شوال به استان‌های مختلف کشور اعزام شده‌اند، گفت: روز شنبه عید سعید فطر خواهد بود.

لزوم حضور دانشگاه‌ها با تمام ظرفیت در نمایشگاه قرآن سال آینده

صابر فرزام، رئیس بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن 21 تیرماه در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن با بیان اینکه آنچه در این بخش ارائه شد، تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها نبود، گفت: جا دارد مجموعه‌های دانشگاهی در سال آینده با حداکثر توان در این بخش حضور داشته باشند.

واکنش آیات عظام وحید خراسانی، مکارم، سیستانی و سبحانی به فیلم رستاخیز

اکران فیلم رستاخیز مجددا خبر ساز شده و آیات عظام وحید خراسانی، مکارم، سیستانی، علوی گرگانی و سبحانی در بیانیه‌ها و یا در پاسخ به مقلدین خود به شدت نسبت به اکران آن واکنش نشان داده‌اند.

برترین‌های بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه قرآن تجلیل شدند

21 تیرماه در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برترین‌های این بخش مورد تجلیل قرار گرفتند

تدوین سند راهبرد ملی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی به اتمام رسید

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با اشاره به اتمام طرح تدوین سند راهبرد ملی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، گفت: اساتید و صاحبنظران می‌توانند حداکثر تا پایان تیر نظرات خود را برای اعمال در نسخه نهایی ارسال کنند.

انتخاب دوفصل‌نامه پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن به عنوان نشریه برتر

دو فصل‌نامه تخصصی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم با درجه علمی ـ تخصصی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان نشریه برتر انتخاب شد.

خانه‌داری زنان؛ شریف‌ترین کارها/ باید به تعالیم اسلام افتخار کنیم

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به‌مناسبت ۲۱ تیرماه که روز «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است در نوشتاری آورده است: فرهنگ پاک اسلام برای زن، همین خانه‌داری است که برخی گمان می‌کنند بیکاری است.

پروژه «آسیب‌شناسی جامع دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» به پایان رسید

مدیر دفتر طرح و برنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن از اتمام پروژه «طراحی و ترسیم وضعیت موجود دانشگاه علوم و معارف قرآن (آسیب‌شناسی، نقاط بحرانی، فرصت‌ها و ساختارها)» از سوی دفتر طرح و برنامه این دانشگاه خبر داد.

«سند راهبرد ملی پژوهش و آموزش عالی قرآنی»؛ اقدامی در انسجام‌بخشی به آموزش و پژوهش قرآنی

کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور مستقر در وزارت علوم در راستای انسجام‌بخشی به پژوهش و آموزش عالی قرآنی اقدام به تدوین سند راهبرد ملی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کرده است.

اعلام آمادگی بیش از ۳۰۰ استاد حوزه برای ارائه درس تفسیر قرآن کریم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز بیش از ۳۰۰ کلاس تفسیر در حوزه علمیه وجود دارد، گفت: این مسئله نویددهنده یک کار عظیم قرآنی در حوزه علمیه است.

انتقاد شدید آیت‌الله امینی از معرفی چندگانه اسلام در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام 24 تیر در دیدار آیت پیمان، مسئول دبیرخانه و اعضای دبیرخانه شورای دین‌پژوهان کشور با ابراز تأسف از عدم معرفی صحیح شیعه گفت: گاهی نویسندگان، مداحان، علما و منبری‌ها یکدیگر را تکذیب می‌کنند و این وضعیت موجب می‌شود بسیاری از جوانان با این تناقض‌ها منحرف شوند.

173 دانشمند ایرانی در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار کرد: ۱۷۳ دانشمند از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

توسعه آموزش غیرحضوری حوزه‌ خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور 21 تیرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به توسعه آموزش‌های غیرحضوری حوزه خواهران گفت: آموزش غیرحضوری سطح چهار در حوزه علمیه خواهران راه‌اندازی خواهد شد.

captcha