صدور مجوز چاپ یک میلیون و ۲۱ هزار جلد قرآن در سال جاری
کد خبر: 3338306
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
حاجی‌شریف خبر داد:

صدور مجوز چاپ یک میلیون و ۲۱ هزار جلد قرآن در سال جاری

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم از صدور مجوز چاپ یک میلیون و ۲۱ هزار جلد قرآن در سال جاری خبر داد.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده برای چاپ قرآن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 21 هزار و 400 جلد قرآن به چاپ رسیده است که سال گذشته این رقم 896 هزار جلد قرآن بود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده در تیرماه امسال افزود: در ماه گذشته 22 مجوز چاپ قرآن با شمارگان 106 هزار و 800 جلد صادر شده است که در این راستا تعداد مجوزهای جزئی 4 فقره با شمارگان 23 هزار و 300 نسخه بوده و تعداد مجوزهای کلی 18 فقره با شمارگان 83 هزار و 500 نسخه بوده است.

حاجی‌شریف با اشاره به تعداد مجوزهای نشر گفت: در تیرماه امسال 37 مجوز نشر از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم صادر شده که شامل 331 هزار و 800 نسخه است و از این تعداد 8 فقره مجوز جزئی با شمارگان 91 هزار نسخه و 29 فقره نیز با شمارگان 240 هزار و 800 نسخه بوده است.

وی در ادامه تعداد اجزای تصحیح شده در مدت یاد شده را مورد اشاره قرار و عنوان کرد: در این مدت 2 هزار و 424 جزء از قرآن توسط کارشناسان و مصححان قرآن تصحیح شده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم یادآور شد: در تیرماه امسال مورد خاصی از چاپ قرآن نداشتیم و فقط قرآن با ترجمه صالحی نجف‌آبادی بوده که ویراستاری آن را حجت‌الاسلام محمدعلی کوشا برعهده داشته است.

captcha