جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی در یاسوج با معرفی برگزیدگان پایان یافت
کد خبر: 3350154
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

جشنواره ملی آئین‌های نمایشی رضوی در یاسوج با معرفی برگزیدگان پایان یافت

گروه هنر: چهارمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی، پرده‌خوانی و نقالی در فرهنگ رضوی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و هنرمندان با معرفی آثارهنری برگزیده روز گذشته، 31 مردادماه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 31 مردادماه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی، پرده‌خوانی و نقالی در فرهنگ رضوی، اظهار کرد: هنرمندان و شرکت کنندگان در دو سطح استانی و ملی در بخش‌های مختلف و به مدت چهار روز اقدام به اجرا و برگزاری آثار و نمایش‌های مختلف در فرهنگ رضوی کردند.
وی تعداد شرکت‌کنندگان و هنرمندان را از استان‌های مختلف از جمله  کردستان، گیلان، خراسان رضوی، بوشهر، همدان، هرمزگان، کرمانشاه و مازندران در این جشنواره حدود 80 نفر برشمرد و افزود: در بخش ملی نیز بیش از 30 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، ضمن اینکه هشت اثر از این استا‌ها به نام‌های نمایش کاسه‌گردان باد از همدان، هشتمین منزل از بوشهر، راز صندوقچه بی‌بی از هرمزگان، کرب و کرنا از گیلان، به سوی امید از کردستان، نذرموی سر از کرمانشاه و نمایش نوای رضا از استان مازندران و دو اثر نیز در بخش پرده‌خوانی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه اضافه کرد: این شهرستان‌ها هر کدام نیز در بخش‌های مختلف شامل شعر سنتی، شعر فارسی، عکس‌های زیارتی، خوشنویسی، داستان‌های کوتاه، پیامک رضوی و طراحی پوشش عفاف و حجاب آثار خود را به اجرا گذاشتند.
بنا بر این گزارش، همچنین، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی مناسب برای گسترش مذهب تشیع است، بیان کرد: این دهه فرصت مناسبی برای تعمیق و درک بیشتر مذهب تشیع بوده که زیباترین نوع تشیع در ایران است.
وی با بیان اینکه ایران افتخار میزبانی هزاران امامزاده جلیل‌القدر را دارد که از این تعداد 300 امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد است،  یادآور شد: برکت وجود این بزرگواران در زندگی شخصی و در کشور ما مشخص و مشهود است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشنواره‌های فرهنگ رضوی را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با این دهه و امامان بزرگوار برشمرد و عنوان کرد: همه ما مؤظف هستیم مدل خوبی از اسلام رحمانی که قلوب مردم را جذب کند، ارائه دهیم.

captcha