مشکلات امروز جامعه ناشی از کم رنگ شدن معنویت است
کد خبر: 3353772
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
آیت الله نمازی:

مشکلات امروز جامعه ناشی از کم رنگ شدن معنویت است

گروه اندیشه: امام جمعه کاشان با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه ناشی از کم رنگ شدن اخلاص و معنویت است، گفت: منشأ جهل، نافرمانی کردن انسان نسبت به خالق است .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی،  امام جمعه کاشان امروز (شنبه، 7 شهریور) در نشست با مسئولان و اساتید دانشگاه کاشان با بیان اینکه در نظام هستی هیچ چیز جز ذات حضرت حق حاکم نیست و همه چیز تحت تکوین حق تعالی است، اظهارکرد: مشکل امروز بشر، عدم شناخت اسرار هستی و فلسفه آفرینش است، اما ما در نظام توحیدی و به برکت قرآن و عترت می توانیم این مشکل را حل کنیم .
وی با بیان اینکه در اصول فقه سه اصل فقه اکبر، فقه اوسط و فقه اصغر وجود دارد، خاطرنشان کرد: فقه اکبر همان اندیشه ها و باورهای جامعه است چون اعتقاد بر عمل مقدم می باشد و اگر اعتقاد نباشد، عمل هم نیست.
امام جمعه کاشان بیان کرد: بعضی از افراد در جامعه، خدا و معاد را باور دارند ولی دروغ می گویند و غیبت هم می کنند که این موضوع به حیثیت و کرامت انسان های دیگر لطمه وارد می کند، ولی اگر هرکس خدا را  آن گونه که است بشناسد، خلاف نمی کند.
آیت الله نمازی با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه ناشی از کم رنگ شدن اخلاص و معنویت است، خاطرنشان کرد: منشأ جهل، نافرمانی کردن انسان نسبت به خالق است؛ ولی اما  اگر بشر خانه معرفت الله را گشود، از بندگی دیگران بی نیاز می شود.
وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «دانشگاه ها باید اسلامی شوند»، اشاره کرد و بیان کرد: این سخن امام (ره) به این معنا است که دانشگاه ها باید بر مبنای اندیشه توحیدی پایه گذاری شوند.
امام جمعه کاشان با بیان اینکه آموزش های علمی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید بازسازی شوند و این کار مهم از طریق معرفت شناسی امکان پذیر است، ادامه داد: رسالت استاد تنها این نیست که رشته ی آموزشی خود را به دانشجو تدریس کند، بلکه باید یافته های تحصیلی خود را به دیگران و به خصوص دانشجوها آموزش دهد.
وی تصریح کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود دانشگاه ها را هدف قرار داده است و برهمین اساس ضمن توجه به این مسئله مهم، باید با وحدت توطئه دشمنان را خنثی کرد .

captcha