تولید آثار هنری قرآنی موجب افزایش رغبت مردم به کلام الهی خواهد شد
کد خبر: 3364925
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
آیت‎الله‌‌العظمی صافی در آیین رونمایی از قرآن مطلا:

تولید آثار هنری قرآنی موجب افزایش رغبت مردم به کلام الهی خواهد شد

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در آیین رونمایی از دو اثر قرآنی، اظهار کرد: این‌گونه آثار سبب رشد و ترویج قرآن و رغبت بیشتر مردم به سمت کلام الهی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز 28 شهریور در رونمایی از دو اثر قرآنی که در دفتر ایشان برگزار شد، با تجلیل از رائین اکبر خانزاده و فریدون عزیزی، گفت: زبان بنده در مقابل چنین اثر عظیمی که کلمات پروردگار را با این زیبایی به تصویر کشیده قاصر است.

وی اظهار کرد: من نمی‌توانم خوشحالی خود را از انتشار این آثار زیبا بیان نکنم، زیرا این اثر هنری بر روی بهترین سخنان یعنی قرآن انجام شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن بزرگترین معجزه پیامبر است تصریح کرد: بالاترین چیزی که در دنیا وجود دارد قرآن است و همه چیز ما هم از قرآن است و همت بلند این هنرمند نشانه‌ای از تفکر عالی او محسوب می‌شود که چنین اثری را رقم زده است.

وی بیان کرد: ما اگر به قرآن متمسک شویم، خیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت و اگر درباره آن کوتاهی کنیم، از خیر دو دنیا محروم می‌شویم و در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهیم بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به کلمات بزرگان درباره قرآن عنوان کرد: زبان بزرگان تاریخ از توصیف جلالت و عظمت قرآن کریم قاصر است و هرقدر از این عظمت و بزرگی بگوئیم باز هم کم گفته‌ایم.

این مرجع تقلید ادامه داد: این گونه آثار سبب رشد و ترویج قرآن و رغبت بیشتر مردم به سمت کلام الهی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر با خشوع و خضوع در محضر قران برویم و از آن کسب فیض کنیم در این صورت باعث آبادانی دنیا و آخرت ما خواهد شد. 

اهدای دو اثر قرآنی به آیت‌الله صافی

رائین اکبر خانزاده، هنرمند قرآنی کشور نیز در ابتدای این مراسم گفت: این قرآن که به شکلی هنری نوشته شده با هدف پاسخ دادن به جسارت و اقدام زشت و موهن کشیش آمریکایی در آتش زدن یک صفحه قرآن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: من در این اثر هنری، قرآن را به صورت کامل در ابعاد 16 در 12 سانتیمتر و با استفاده از فلز طلا، برلیان و جواهرات نگارش کرده‌ام.

یادآور می‌شود، فریدون عزیزی نیز در این مراسم قرآنی به ابعاد 55 سانت در یک متر و 55 سانتی متر را که بر روی فلز نوشته شده بود، رونمایی کرد.

captcha