عاشیقلار نوای شهادت و ایثار سر می‌دهند
کد خبر: 3366053
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
میلانی:

عاشیقلار نوای شهادت و ایثار سر می‌دهند

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری پنجمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در موضوع دفاع مقدس و شهادت و ایثار در حوزه هنری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎‏المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز، 31 شهریور درجمع خبرنگاران گفت: پنجمین گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در موضوع ایثار و شهادت و جایگاه آن در هشت سال جنگ تحمیلی برگزار می‌‎شود.

وی خاطرنشان کرد: گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار امروز سه شنبه 31 شهریور ماه سال جاری راس ساعت 19 در محل سینما 29 بهمن تبریز و با حضور اساتید موسیقی عاشیقی برگزار می‎‏شود.

میلانی با تأکید براینکه حضور برای عموم و خانوداه‏ها در این برنامه آزاد است، گفت: در این برنامه از عاشیق صداقت گنجه‏ای تجلیل به عمل می‎آید.

وی همچنین هدف از برگزاری این گردهمایی را با حضور هنرمندان رشته موسیقی عاشیقی معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی عنوان کرد و گفت: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می‎شود.

captcha