فریاد «مرگ بر آل سعود» در نماز جمعه بندرعباس طنین‌انداز شد
کد خبر: 3369430
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

فریاد «مرگ بر آل سعود» در نماز جمعه بندرعباس طنین‌انداز شد

گروه سیاسی: شرکت‌کنندگان در نماز جمعه بندرعباس با سر دادن شعار «مرگ بر آل سعود» خشم خود را از سوءمدیریت و بی‌لیاقتی حاکمان عربستان سعودی که موجب جان باختن صدها نفر از حجاج کشورهای اسلامی و جمعی از هموطنان شد، ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام‌جمعه بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیروز، سوم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس گفت: ناتوانی دولت عربستان سعودی دلیل اصلی این فاجعه انسانی است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: در حالیکه سال گذشته میلیون‌ها زائر به کربلا رفتند و بدون کوچکترین آسیبی به کشور برگشتند، دولت عربستان در مدیریت دو و نیم میلیون نفر از حجاج بی لیاقتی خود را نشان داد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آل سعود حرم امن الهی را ناامن و سرزمین مقدس منا را به کانون مرگ تبدیل کرده است.
وی اضافه کرد: بر اساس گفته‌های رهبر معظم انقلاب، آل سعود باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد و دولت نیز باید به دقت ماجرا را دنبال کرده و حق مردم را بگیرد.
خطیب جمعه بندرعباس همچنین، با اشاره به نقش آمریکا در بسیاری از مشکلات جهان اظهار کرد: ارتش آمریکا 14سال قبل با شعار مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد اما در این مدت هیچ کار مفیدی انجام نداد.
به گفته آیت‌الله نعیم‌آبادی، جهان اسلام ماهیت آمریکا را به‌عنوان یک اختاپوس هزار رنگ به‌خوبی می‌شناسد و با تمام فجایعی که به دلیل سیاست های ضدبشری آمریکا به جهانیان رسیده آشناست.
امام‌جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مناسبت‌های هفته آینده را مورد اشاره قرار داد و درباره برخی از آن‌ها توضیح داد.
وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز جهانگردی (چهارم مهر) سیر و سفر را از توصیه‌های اسلام دانست که موجب کمال و تجربه اندوزی می‌شود.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در عین حال با انتقاد شدید از تبلیغات برخی شرکت‌ها که سفر به کشورهای معروف به رواج فساد اخلاقی را به‌عنوان جایزه مطرح می‌کنند خواستار برخورد با این‌گونه ناهنجاری‌ها شد.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی به جای تعیین اماکن مقدس اسلامی مانند کربلا و مکه به عنوان مقصد سفر، مشتریان خود را به کشورهایی می‌برند که به آلودگی‌های اخلاقی و فساد مشهور هستند.
آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین، هفتم مهرماه روز آتش‌نشان را نیز به آتش‌نشانان تبریک گفت و از فداکاری و از خودگذشتگی آنان تقدیر کرد و خواستار توجه مسئولین به تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی شد.
وی روز جهانی ناشنوایان (هشتم مهر) را نیز تبریک گفت و از این مناسبت به‌عنوان فرصتی برای شنیدن مشکلات ناشنوایان نام برد و یادآور شد: این افراد هیچ نیزی به ترحم و دلسوزی ندارند و توانایی‌های آنان در بسیاری حوزه ها قابل توجه است.

captcha