حوزه تحصیل نیاز به توجه جدی وقفان دارد/اجرای طرح مهر تحصیلی در اراک
کد خبر: 3374268
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
سلطانی:

حوزه تحصیل نیاز به توجه جدی وقفان دارد/اجرای طرح مهر تحصیلی در اراک

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان مرکزی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که وقف در زمینه‌های تحصیلی فرهنگ‌سازی و دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتری تحت پوشش قرار گیرند، این مهم نیاز به توجه جدی واقفان دارد.

حجت‌الاسلام علی اصغر سلطانی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به اجرای طرح مهر تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: طرح مهر تحصیلی با آغاز بازگشایی مدارس به منظور کمک به دانش‌آموزان مستعد و نیازمند و پاسداری از نحوه اجرای صحیح  نیات واقفان خیراندیش اجرایی می‌شود.

ضرورت امروز وقف؛ حمایت جدی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت

وی با اشاره به اهمیت وقف و ابعاد مختلف این عمل خداپسندانه، اظهار کرد: وقف در جامعه اسلامی دارای انواع مختلفی دارد که وقف در حوزه تحصیلی و هزینه‌های مترتب آن از مهمترین فرصت‌ها برای خیرین محسوب می‌شود ولی متأسفانه از توجه خاصی در جامعه برخوردار نیست.

حجت‌الاسلام سلطانی با اظهار امیدواری از حضور پررنگ خیرین به واسطه تبلیغ و نشر ابعاد وقف در حوزه تحصیلی اظهار کرد: امیدست در جامعه به سمتی حرکت کنیم که تا بتوانیم وقف را در زمینه‌های تحصیلی فرهنگ‌سازی کرده و تعداد دانش‌آموزان بیشتری که وضعیت مالی نامناسبی دارند را تحت پوشش قرار دهیم، با انتشار این دیدگاه در سطح جامعه می‌توان بسیاری از گره‌های کور مشکلات مربوط به هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان ناتوان را فراهم کرد.

توزیع 300 بسته فرهنگی در مدارس استان

وی تأمین کمک هزینه تحصیلی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مستعد در راستای اجرای نیات واقفان را یکی از رسالت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه بیان کرد و افزود: به همین منظور با آغاز سال تحصیلی جدید در استان مرکزی 300 بسته فرهنگی شامل اقلام نوشت‌افزاری توزیع شده است.

حجت‌الاسلام سلطانی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح‌هایی همچون مهر تحصیلی و تبلیغ درست این فرهنگ به جذب خیرین و وقف واقفان در حوزه تحصیل و دانش کمک قابل توجهی خواهد شد، خوشبختانه طرح مهر تحصیلی در شهرستان‌هایی همچون آشتیان، تفرش، خنداب، اراک و ساوه با توجه به نیات واقفان نیک اندیش انجام شده است که امید است این طرح تمامی استان و کشور را تحت پوشش قرار دهد.

وقف تحصیلی؛ زمینه جذب باقیات و صالحات

این مقام مسئول در پایان، ضمن اشاره به این مطلب که تاکنون گام‌های خوبی در راستای ترویج علم و دانش برداشته شده، اظهار کرد: در زمینه علمی نیازهای بی‌شماری داریم که گاهی دولت برای رفع آنان دست تنها می‌ماند؛ ازاین رو خیرین و واقفان با ورود در این حوزه، صالحات و باقیات برای خود به جا می‌گذارند.

خبرنگار: مریم روشن

captcha