فرهنگسرای گلستان همایش بزرگداشت مولانا را میزبانی می‌کند
کد خبر: 3374411
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

فرهنگسرای گلستان همایش بزرگداشت مولانا را میزبانی می‌کند

گروه ادب: فرهنگسرای گلستان در روز 8 مهرماه و همزمان با روز مولانا، همایش بزرگداشت این شاعر عارف را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان و مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8، با مشارکت کانون فرهیختگان فرهنگسرای گلستان  و مولوی‌پژوهان برنامه بزرگداشت مولانا جلال‌الدین رومی در خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود.
پرویز محمدزاده، دبیر کانون فرهیختگان در ابتدای مراسم توضیحاتی را در مورد اهداف این کانون و محوریت شخصیت و آثار مولانا مطرح و پس از آن پریوش ابراهیمی جنبه‌های عرفانی در مثنوی معنوی و غزلیات شمس را تشریح و تبیین می‌کند.
فریبا جباری نفر دوم شاهنامه‌خوانی کشور در این مراسم به شاهنامه‌خوانی می‌پردازد. همچنین گروه موسیقی فدوی و گروه کر کانون فرهیختگان فرهنگسرای گلستان  به اجرای سرود می‌پردازند.
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری است. ملاقات وی با شمس تبریزی در سال ۶۴۲ هجری قمری انقلابی در وی پدید آورد که موجب ترک مسند تدریس و فتوای وی شد و به مراقبت نفس و تذهیب باطن پرداخت. وی در سال ۶۷۲ هجری قمری در قونیه وفات یافت. از آثار او می‌توان به مثنوی، دیوان غزلیات یا کلیات شمس، رباعیات، مکتوبات، فیه مافیه و مجالس سبعه اشاره کرد .
این مراسم در روز 8 مهرماه ساعت 15 تا 17 در  خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نارمک، خیابان گلستان، کوچه پارک فدک، خانه فرهنگ فدک مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77266474 تماس بگیرند.
همچنین علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از آخرین اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و منطقه 8  می‌توانند به نشانی ساب پورتال Golestan.farhangsara.ir و رسانه خبری www.fhnews.ir مراجعه کنند.

captcha