قاریان به نماد معنویت و مظلومیت جان‌باختگان منا تبدیل شده‌اند
کد خبر: 3381708
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
نیکدستی:

قاریان به نماد معنویت و مظلومیت جان‌باختگان منا تبدیل شده‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ قاری بین‌المللی کشورمان گفت: قرآنیان جان‌باخته در فاجعه منا به نماد معنویت و مظلومیت تمامی حجاج کشته‌شده تبدیل شده‌اند.

مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به عروج شهادت گونه تعدادی از اعضای کاروان قرآنی اعزامی به سفر حج، گفت: از قبل با حسن دانش و محسن حاجی حسنی کارگر در ارتباط بودم و حتی حاجی حسنی قبل از اعزام به این سفر خداحافظی با من داشت و حلالیت طلبید.
وی افزود: با حسن دانش نیز با توجه به اینکه در سال‌های قبل در مسابقات حضور داشتم، ‌به عنوان رقیب هم در مسابقات بودیم،‌ در مسابقاتی که در بوشهر برگزار شد با هم به بوشهر رفتیم، ایشان فردی بسیار بااخلاق و والا بودند،‌ غیر از آن چند سفر دیگر با هم بودیم.
این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: حسن دانش چند سال قبل یک تصادف بسیار شدید کرده بود و حتی تا آستانه مرگ رفته بود اما بازگشتی معجزه‌گونه داشت و فعالیت‌های قرآنی خود را ادامه داد تا زمانی که موفق به کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی شد و این رتبه در شأن ایشان بود.
نیکدستی اظهار کرد: نه تنها حضور این افراد در جامعه قرآنی همراه با برکت بود، بلکه حتی عروج این قرآنیان با اخلاق نیز متفاوت و بسیار بابرکت بود، عروج شهادت گونه این افراد و خصوصاً محسن حاجی‌حسنی کارگر به عنوان نماد معنویت حجاج کشته شده و هم نماد مظلومیت تبدیل شد.
وی بیان کرد: زمانی که اخبار مربوط به جان‌باختن این قاریان برجسته را در شبکه‌های مجازی و در صفحات شخصی خودم منتشر کردم بسیاری از مخاطبان ابراز ناراحتی کرده و پیگیر پیدا شدن پیکرهای این عزیزان بودند.
این قاری بین‌المللی خاطرنشان کرد: جان‌باختن این قاریان باعث شد تا شرایطی ایجاد شود که نگاه‌ها بیشتر به سمت قاریان معطوف شود و این نشان می‌دهد که نه تنها حضور این قاریان برای جامعه قرآنی همراه با برکت بود بلکه عروج آنها نیز برکت را به دنبال خود داشت.
نیکدستی همچنین گفت: خیلی برای من جالب بود که این دو قاری برجسته از همان مسابقات سراسری اوقاف در سال گذشته که رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند انس و الفت جالبی با هم پیدا کرده بودند و ارتباط خوبی با هم داشتند.
وی افزود: این الفت و انس تا زمان عروج این دو ادامه داشته است و این را می‌شود در عکس‌ها و تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است به وضوح دید و در بیشتر عکس‌ها به صورت دو نفره حضور دارند.
این قاری بین‌المللی کشورمان خاطرنشان کرد: فقدان این دو قاری برجسته و اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) واقعاً بسیار دردناک است، ‌حسن دانش محور فعالیت‌های قرآنی استان یزد بود و به نماد قرآنی این استان تبدیل شده بود و البته احتمال دارد نفوذ کلام ایشان بعد از این واقعه بیشتر شده باشد.

captcha