پاسخ رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف درباره پرداخت هزینه تحصیل حافظان
کد خبر: 3385164
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

پاسخ رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف درباره پرداخت هزینه تحصیل حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از پیگیری‌های لازم برای پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان حافظ قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره آخرین وضعیت پرداخت هزینه تحصیل حافظان قرآن که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: اعتباری که سال 93 به منظور پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان حافظ قرآن از سوی دولت در نظر گرفته شده بود مبلغ یک میلیارد تومان بود.
وی افزود: اعتبار سال گذشته در حالی مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که درخواست‌های واصله مربوط به سال 93 بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است و در واقع 600 میلیون تومان کمبود اعتبار برای پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان حافظ قرآن در سال 93 وجود دارد.
حسینی در ادامه گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفته است 600 میلیون تومان دیگر که نیاز است تامین شود تا بتوانیم به تمام درخواست‌ها جواب مثبت بدهیم.
وی یادآور شد: طی روزهای گذشته موضوع پرداخت هزینه تحصیل سال 93 دانشجویان حافظ قرآن در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح و مصوب شد دبیران کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی‌های لازم برای مساعدت با این موضوع را داشته باشند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت مسئولان مربوطه، هر چه سریع‌تر مشکل کمبود اعتبار برای پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان حافظ قرآن رفع شده و هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان پرداخت شود.
حسینی در پایان یادآور شد: اگر اعتباری که به منظور پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان حافظ قرآن در نظر گرفته می‌شود برای سنوات آینده ارتقا پیدا نکند باز هم با مشکل پرداخت هزینه تحصیلی روبرو باشیم که البته در این صورت باید تدابیر دیگری برای توزیع این اعتبار با روشی جدید اندیشیده شود.

captcha