اعلام فراخوان ثبت‌نام در طرح «دانشجو معلم قرآن کریم»/ تشییع پیکر آیت‌الله مویدی قمی
کد خبر: 3385726
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
مهم‌ترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

اعلام فراخوان ثبت‌نام در طرح «دانشجو معلم قرآن کریم»/ تشییع پیکر آیت‌الله مویدی قمی

گروه دانشگاه: اعلام فراخوان ثبت‌نام در طرح «دانشجو معلم قرآن کریم»، تشییع پیکر آیت‌الله مویدی قمی، استاد تفسیر حوزه در حرم حضرت معصومه(س) و تشکیل کارگروه توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی قرآنی از مهم‌ترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

فراخوان ثبت‌نام در طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» اعلام شد

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی به منظور ثبت نام دانشجویان علاقه‌مند در طرح دانشجو معلم قرآن کریم فراخوان داد.

پیکر استاد تفسیر حوزه در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد

پیکر مطهر آیت‌الله مویدی قمی، استاد اخلاق و تفسیر حوزه 22 مهر با اقامه نماز توسط آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، در آرامگاه ابدی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

کارگروه توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی قرآنی در وزارت علوم تشکیل شد

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور گفت: با توجه به اهتمام این کمیسیون به گسترش گفتمان قرآنی اهل بیت(ع) در عرصه علمی داخل و بین‌المل، کارگروه توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی قرآنی تشکیل شد.

پیکر مطهر آیت‎الله مؤیدى قمى شناسائى شد/ حجت‎الاسلام قلی‌پور در لیست مفقودین

پیکر مطهر آیت‌الله محمدرضا مؤیدی قمی، استاد تفسیر حوزه شناسایی و به میهن اسلامی بازگشت اما حجت‎الاسلام قلی پور در لیست مفقودین قرار دارد.

آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی بر لزوم اصلاح شیوه کنونی اخذ مالیات تاکید کردند

آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی بر لزوم اصلاح شیوه اخذ مالیات از سوی سازمان مالیاتی کشور تاکید کردند و شیوه کنونی را ناعادلانه خواندند.

برگزاری پیش‌همایش قرآن در سیره و اندیشه امام(ره) در دانشگاه آزاد یزد

مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد گفت: پیش همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی دوشنبه ۲۰ مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

پیش‌بینی حادثه منا برای مسئولان حج ممکن نبود

عضو بعثه آیت‌الله‌العظمی مکارم در حج ۹۴ با بیان اینکه پیش‌بینی حادثه منا برای مسئولان حج ممکن نبود تأکید کرد: ورود شاهزاده سعودی مقصر اصلی این حادثه است.

ایجاد رشته‌های «علوم قرآن و حدیث» و «نهج البلاغه» در دو واحد دانشگاه پیام نور

شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌های «نهج البلاغه» در واحد شهریار و «علوم و قرآن و حدیث» در واحد ماهدشت و ۱۶ رشته دیگر در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور موافقت کرد.

14 اثر برگزیده جشنواره «غدیر، امامت و ولایت» تقدیر شدند

مسئول پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی آثار دانشجویی در حوزه «غدیر، امامت و ولایت» خبر داد و گفت: از ۳۰۷ اثر ارسالی، ۱۴ اثر برگزیده امروز اعلام شد.

حمید محمدی: طلاب المصطفی(ص) ابعاد حادثه منا را برای مردم کشورشان تبیین کنند

حجت‎الاسلام حمید محمدی 20 مهر در مراسم بزرگداشت معراجیان حادثه منا که از سوی فعالان قرآنی جامعه المصطفی(ص) از کشورهای مختلف برگزار شد، تاکید کرد: طلاب المصطفی(ص) ابعاد حادثه منا را برای مردم کشورشان تبیین کنند.

مشاهدات عینی عضو بعثه آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی از فاجعه منا

رحمانی خلیلی یکی از اعضای بعثه آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی است که در دهمین روز از مناسک حج در مسیر منتهی به جمرات قرار داشته و صحنه‌های دلخراش آن روز در پیش چشمش اتفاق افتاده است.

قاضی عسکر: شیوه سنتی حج جواب نمی‎دهد/ مخالفت آل سعود با طرح جانمایی ۵ میلیون نفر در منا

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مخالفت آل سعود با طرح جانمایی ۵ میلیون زائر در منا تأکید کرد: شیوه سنتی حج جواب نمی‎دهد و نمی‌توان این تعداد زائر را در دمای ۵۰ درجه گرما در چادر نگه داشت.

تأسیس رشته‌های جدید دکتری در دانشکده معارف اسلامی و مدیریت امام صادق(ع)

رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت امام صادق(ع) در رابطه با رویکرد این دانشکده در سال جدید،‌ گفت: آینده‌پژوهی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت سیستم‌ها و کیفیت و بهره‌وری را با رویکرد میان‌رشته‌ای در مقطع دکتری تأسیس خواهیم کرد.

از عدم اصرار بر بازگرداندن اجساد تا صدور فتوا برای تسهیل مناسک

وزیر بهداشت امروز میهمان مراجع تقلید در قم بود و مراجع تقلید در این دیدارها ضمن تاکید بر خائن الحرمین بودن حکام آل سعود و بی کفایتی آنان، بر لزوم تسهیل شرایط حج تاکید کردند.

ایجاد پژوهشگاه‌های تقریبی در مناطق سنی‎نشین

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی از ایجاد پژوهشگاه مطالعات تقریبی در مناطق سنی‎نشین خبر داد و گفت: کنفرانس تقریب مذاهب از ۷ تا ۹ دی با حضور شخصیت‌ها و نظریه‌پردازهایی از جهان اسلام برگزار خواهد شد.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی خواستار ممانعت از حضور بیش از یکبار در حج شد

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به ابعاد مختلف واقعه منا گفت: باید برگزاری موسم حج با مدیریت صحیح و مشارکت کشورهای اسلامی شکل بگیرد.

فراخوان شرکت در بخش تحلیلی ـ توصیفی نهمین دوره «جشنواره ملی بهار»

به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و با حمایت و همکاری مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، بخش نقد توصیفی ـ تحلیلی نهمین دوره «جشنواره ملی بهار» برگزار می‌شود.

بیش از ۲۶ هزار پایان‌نامه در پایگاه ایرانداک به ثبت رسید

در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۶ هزار و ۴۸۳ پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت رسید.

روایت مدیر کاروان از لحظات پر تنش خیابان ۲۰۴ تا بی‌هوشی به واسطه گرما

16 روز از فاجعه دلخراش جان باختن بیش از ۴۰۰ تن از حجاج مظلوم ایرانی در فاجعه منا می‌گذرد؛ پیکر برخی از حاجیان درگذشته شناسایی نشده و انتقال پیکر مطهر تعدادی از حجاج ادامه دارد.

آماده‌سازی کتب جدید معارف برای ترم بهمن دانشگاه جامع

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در نشست خبری با بیان اینکه کتب جدید معارف دانشگاه جامع برای ترم بهمن آماده می‌شوند، گسترش رشته‌های قرآنی مهارت‌محور در این دانشگاه را در گروی وجود تقاضا عنوان کرد.

captcha