همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان برگزار می شود
کد خبر: 3386634
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان برگزار می شود

گروه هنر: رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی از برگزاری همایش ملی کاوش های باستان‌شناسی منطقه کاشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمد مشهدی نوش‌آبادی، رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش ملی کاوش های باستان‌شناسی منطقه کاشان در 27 مهرماه سال جاری در دانشگاه کاشان، اظهارکرد: این همایش گامی  در راستای تحقق رسالت‌ها و برنامه‌های مرکز پژوهشی کاشان شناسی است .
وی با بیان اینکه این مرکز سعی دارد که مسائل تاریخی، مذهبی،  فرهنگی، هنری و معماری این منطقه را مورد بررسی کارشناسانه قرار دهد، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان و تاسیس کتابخانه مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی از جمله فعالیت‌های این مرکز است .
رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی برگزاری همایش‌های «فیض کاشانی»، «بابا‌ افضل» و «نظام وفا»  را از دیگر برنامه‌های اجرا شده این مرکز نام برد و گفت: همایش ملی کاوش‌های باستان شناسی منطقه کاشان، همایش جهانی کاشی زرین فام و همایش باغ‌های تاریخی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این مرکز است که در سال آینده برگزار می شود.
همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و دبیر علمی همایش نیز با اشاره به اینکه کاشان یکی از مناطق مهم به لحاظ باستان‌شناسی است که آثاری از دوره‌های مختلف پیش از تاریخ و دوره اسلامی را در خود جای داده است، گفت: برگزاری این همایش در راستای کاوش های باستان‌شناسی این منطقه ضروری به نظر می رسد.
جاوری افزود: انتظار داریم برگزاری این همایش گام مثبتی برای ارتقاء مباحث کاشان شناسی باشد و تعامل و همدلی و استفاده از تجربیات محققان برای کاوش های هر چه بیشتر و معرفی آثار تاریخی این منطقه را فراهم آورد.
همچنین دبیر اجرایی این همایش نیز به ارسال حدود 20 مقاله به دبیرخانه همایش اشاره کرد و افزود:  این مقالات که از محققان و پژوهشگران برجسته کشور است در روز  برگزاری همایش به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.
رضا نوروزی گفت: در پنل‌های تخصصی،  به مباحث آثار تاریخی پیش از تاریخ، دوره تاریخی و اسلامی پرداخته می شود.

captcha