تسلط حاشیه بر محتوا مهم‌ترین ضعف موجود در کنگره شعر عاشورایی
کد خبر: 3442095
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

تسلط حاشیه بر محتوا مهم‌ترین ضعف موجود در کنگره شعر عاشورایی

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره هدفی والا در راستای معرفی فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین است، گفت: مهم‌ترین ضعف موجود در برگزاری این کنگره تسلط حاشیه‌ها بر محتواست که امسال باید این مسئله رفع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدرضا شرف‌بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز، 12 آبان‌ماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه، اظهار کرد: کنگره شعر عاشورایی تاثیرات فرهنگی مطلوبی بر استان کردستان و به ویژه در نهادهای برگزارکننده این کنگره داشته است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره هدفی والا در راستای معرفی فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین است، افزود: مهمترین ضعف موجود در برگزاری این کنگره تسلط حاشیه‌ها بر محتواست که امسال باید این مسئله رفع شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: نتایج این کنگره باید به صورت کتاب و یا سی دی جمع آوری و در اختیار مردم قرار گیرد تا مانع از فراموش شدن این واقعه عظیم و معرفی آن به نسل‌های آینده باشد.
وی با اشاره به اینکه جنبه فرمایشی و نمایشی این کنگره نباید بر بعد محتوایی آن چیره شود، خاطرنشان کرد: اشعار و مقالات ارائه شده در این کنگره می‌تواند بهترین ابزار برای معرفی این واقعه به جامعه و سایر ادیان باشد.
در ادامه این جلسه همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز اظهار کرد: این کنگره اقدامی فاخر در راستای معرفی عظمت واقعه کربلا است.
محمد سلیمانی با اشاره به اینکه زبان شعر گویاترین زبان انتقال پیام است، عنوان کرد: با بهره‌گیری از این هنر می‌توان این واقعه عظیم را به جهان شناساند.
مدیرکل بنیاد شهید کردستان عنوان کرد: در دسترس مردم قرار گرفتن این اشعار ارزش کار را دو چندان کرده و بر اهمیت این کار می‌افزاید.

captcha