بیش از ۵ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه بیرجند برگزار شده است
کد خبر: 3446978
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
از ابتدای مهرماه؛

بیش از ۵ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه بیرجند برگزار شده است

گروه اندیشه: معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: از ابتدای مهر تاکنون بیش از ۵ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه بیرجند با موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و.. برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.


سیدمحمدحسین قریشی، معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: برنامه‌ریزی برای کرسی‌های آزاد اندیشی از ارائه موضوع و ایده کرسی از جانب اعضای هیئت علمی و یا دانشجویان و تشکل‌های دانشگاهی صورت می‌گیرد.



وی اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون بیش از 5 کرسی آزاداندیشی در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و.. برگزار شد و برنامه‌ریزی‌هایی برای ادامه کرسی‌های آزاد اندیشی تا پایان سال انجام شده است.



معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند بیان کرد: برنامه‌ای در زمینه اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی تدوین کرده‌ایم و بر اساس آن از اعضای هیئت علمی دانشگاه خواسته‌ایم موضوعات مدنظرشان برای کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح کنند.



قریشی ادامه داد: خوشبختانه موضوعات متعدد و متنوعی به دست ما رسیده و تلاش می‌کنیم بر اساس آن تا پایان سال هر ماه دو کرسی آزاد اندیشی داشته باشیم، چرا که این مهم نقش قابل توجهی در افرایش آگاهی‌های دانشجویان داشته است.



وی در زمینه چگونگی افزایش حضور مشاقانه دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: موضوعی که در کرسی‌ها مطرح می‌شود باید جذاب بوده و از طرف دیگری استادی که به عنوان سخنران یا داور دعوت می شود نیز باید شخص متبحری باشد چرا که در این شرایط دانشجویان به حضور در کرسی‌های آزاد اندیشی علاقمند خواهند شد.



معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: دانشجویان معمولاً به حضور در کرسی‌هایی که درباره موضوعات روز کشور تشکیل می‌شود علاقمندی بیشتری نشان می‌دهند و خوشبختانه کرسی‌هایی که امثال در دانشگاه بیرجند برگزار شد پرمستمع بوده است.



قریشی یادآور شد: هر نظام و سیستمی خطوط قرمزی دارد که باید مراعات شود و اگر دانشجویان در چهارچوب این خطوط قرمز عقاید، نظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند مانعی نخواهد داشت و تاکنون نیز در دانشگاه بیرجند برای هیچ دانشجویی به سبب نظراتی که در کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح کرده مشکلی به وجود نیامده است.

captcha