فضای دانشگاه باید معنوی و آمیخته با اخلاق باشد
کد خبر: 3447931
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فضای دانشگاه باید معنوی و آمیخته با اخلاق باشد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه متشنج کردن فضای دانشگاه توسط برخی افراد در رسانه‌ها نادرست است، گفت: فضای عمومی دانشگاه‌ها باید معنوی، دینی و آمیخته با اخلاق باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان روز شنبه، 23 آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه کاشان، رعایت حجاب و حفظ ارزش‌ها را در محیط دانشگاه لازم دانست و اظهار کرد: عفاف و حجاب خط قرمز دانشگاه است که باید به نحو مطلوب رعایت شود و برهمین اساس با کسانی که بخواهند ارزش‌ها را در محیط دانشگاه لکه‌‌دار و به شئونات اسلامی خدشه وارد کنند، برخورد می‌شود.
وی رسالت اصلی دانشگاه را آموزش و پژوهش با محوریت اخلاق همراه با ارتقای روحیه نشاط و شادابی بیان کرد و گفت: اگر مسائل اخلاقی و فرهنگی درست شود، تمام مسائل حل خواهد شد.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به نزدیکی انتخابات، بیان کرد: متشنج کردن فضای دانشگاه توسط برخی افراد در رسانه‌ها نادرست است، زیرا فضای دانشگاه جای سیاسی ‌کاری نیست، اما برخی افراد سعی دارند تا با ترفندهای مختلف در محیط دانشگاه نفوذ و محیط را نا امن کنند که باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست به جایگاه رفیع فرهنگ در اسلام اشاره کرد و گفت: دین و فرهنگ پیوسته یک رابطه ناگسستنى و تنگاتنگ دارند و همانگونه که دین در تمدن و فرهنگ انسان نقش مؤثرى را ایفا مى‌ کند، فرهنگ نیزعامل تکامل انسان مى‏ گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی روحانی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات، افزود: گروهی در این برهه سعی دارند تا در محیط دانشگاه تشنج ایجاد کنند و دانشجویان باید مراقب باشند تا ابزار دست دیگران قرار نگیرند.
وی افزود: معاونت فرهنگی، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی دانشگاه، برای تقویت ارزش‌های اخلاقی، باورهای دینی و ارتقای هویت اسلامی و ملی برنامه‌های مختلف فرهنگی را برای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان در نظر بگیرند.

captcha