عزاداری امام حسین(ع)؛ ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی برخی/وقتی سیاست غیر از دیانت می‌شود
کد خبر: 3459396
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

عزاداری امام حسین(ع)؛ ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی برخی/وقتی سیاست غیر از دیانت می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: این روزها همگان شاهد ورود زودهنگام به انتخابات هستند اما آنچه آزار دهنده و بسی مایه تأسف است مایه گذاشتن از عزاداری امام حسین(ع) برای خودنمایی برخی کاندیداهاست، افرادی که تا دیروز برای یک وقت ملاقات وعده چند ماهه می‌دادند امروز در مجلس امام حسین(ع) در کنار ما می‌نشینند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شنیدن این سخن که افراد فرصت‌طلب از هر فرصتی برای بهره‌برداری و رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند نه چیز جدیدی است و نه جالب، اما آنچه که راقم این سطور را واداشت تا قلم فرسایی کند استفاده ابزاری و نگاهی بازاری به پدیده‌ای دینی و مذهبی به نام عزاداری سالار شهیدان و شروع حرکاتی برای چشم‌انداز چند ماهه به نام انتخابات است.

این که برخی از این فضا سوءاستفاده کنند و از این طریق بخواهند در ایام عزاداری امام حسین(ع) با حضور در بین مردم خودی نشان دهند تا اذهان را هدایت کنند به سمت و سویی غیر از آنچه که باید، کمی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنیم ناخوشایند و مایه تأسف است.

حضور در هیئت‌های مذهبی، سخنرانی‌های عمومی، عزاداری در حضور مردمی که حتی خبر از مشکلاتشان ندارند و نام نشانی از آنها نمی‌پرسند نسبت به هر سال دیگری بیشتر از قبل شده و جالب آنکه تا پیش از این برای دیدن افرادی از این دست باید چه التماس‌ها، چه تماس‌ها و چه زجرها می‌کشیدیم تا بتوانیم فقط برای دقایقی وقتشان را بگیریم و شرف یاب حضورشان شویم.

حال چه شده که در آستانه انتخابات این‌ها خود به سراغ مردم رفته و می‌روند و در موقعیت‌هایی این چنینی می‌شوند خادم و خدمتگزار ملت و نوکر آنها و ... افرادی که در دهه اول محرم دیده شدند و خودی نشان دادند باز تا مدتی پیدایشان نمی‌شود تا احتمالاً در روز اربعین که فاز دوم برپایی تکایا و ایستگاه‌های صلواتی و عزاداری شروع می‌شود، درست در این مقطع باز دیده می‌شوند و با پایان یافتنش خبری از آنها نخواهد بود تا مناسبتی دیگر و بهانه‌ای دیگر برای جمع کردن رأی.

ورود زود هنگام به مناظرات سیاسی انتخابات بر هیچ کس پوشیده نیست همه این روزها شاهد دعوت‌های آن چنانی و نام و نشان‌هایی هستیم که مردم شهرستان‌ها فقط در برخی اخبار سال‌های دور نام این مدعوین را به گوش شنیده‌اند اما امروز به برکت و خدمت برخی مسئولان استان این نام غریبه‌ها، آشنا می‌شوند و البته دلسوز و خادم مردم.

چطور می‌شود که نماینده‌ای که سابقه چندان خوشی هم در دوران نمایندگی‌اش در مجلس نداشته و آه و ناله‌های مردم را در دوران صدارتش درآورده، امروز به  برکت عزاداری و حمایت اطرافیان، ناجی استان و حتی کشور می‌شوند، هیچ ارتباطی به نگارنده این سطور ندارد که مردم می‌خواهند به چه کسی رأی دهند و اینکه آیا سابقه این افراد را فراموش کرده‌اند یانه، اما آنچه ما را آزار می‌دهند استفاده ابزاری از عزاداری و چفیه‌ای است که این افراد برگردن می‌نهد و به نام خادم اهل‌بیت(ع) و مردم در جامعه حضور پیدا می‌کنند.

نذری‌ها و شام‌های آن چنانی از این خدام، این روزها بسیار دیده می‌شود اسراف‌هایی در هنگامه شعار حرام است اما زمانی که پای رأی و صدارت به میان می‌آید همه چیز حلال می‌شود و شعارها رنگ می‌بازند، درست است که سیاست ما عین دیانت ماست اما این وسط ظاهراً تفسیری به رأی شده، سیاست اینجا مصداق عوام فریبی به خود گرفته و اشک ریختن برای امام حسین(ع) ابرازی برای جمع کردن رأی شده است.

تنها باید به شعور مردم امیدوار بود که این دیده شدن‌های چند روزه برخی کاندیداها را به دوران صدارتشان تعمیم ندهند و خیال باطل برندارند که فردای روزگار برای دیدن همین خادمین زود هنگام انتخابات نیازی به کاغذ بازی و انتظارات چند ماهه نیست، تنها باید امیدوار بود که همان مجلس امام حسین(ع) که ابزاری برای کسب رأی شده وسیله‌ای شود تا سودجویان در نگاه مردم شناخته شوند و گول نذری‌ها و شام‌های آنچنانی را نخورند.

ای کاش کاندیداهایی که قدری زیاد زود تبلیغات را شروع کرده‌اند و از آبروی دین برای جمع کردن رأی مایه می‌گذارند قدری هم در در این سخن مقام معظم رهبری تأمل می‌کردند:«انتخابات مایه آبرو و افتخار کشور است و همه مراقب باشند که این مسئله مایه بی‌آبرویی نشود».

خبرنگار: احمد بهرامی

captcha