شیخ زکزکی؛ از تأکید بر حفظ و تدبر در قرآن تا توجه به وحدت بین شیعه و سنی
کد خبر: 3462529
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
روایت یک روحانی اهل نیجریه از رهبر شیعیان این کشور؛

شیخ زکزکی؛ از تأکید بر حفظ و تدبر در قرآن تا توجه به وحدت بین شیعه و سنی

گروه سیاسی: یک روحانی اهل نیجریه گفت: شیخ زکزکی یاران خود را به تلاوت و تدبر در قرآن و نیز حفظ قرآن ترغیب کرده‌اند به‌گونه‌ای که امروز در خانه هر شیعه اهل نیجریه کتاب‌های قرآن، مفاتیح و نورالعاشقین که حاوی ادعیه و منقش به عکس امام(ره) است، وجود دارد؛ همچنین، وی بر وحدت بین شیعه و سنی تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمان حسن آدا، روحانی اهل نیجریه در  مراسم بزرگداشت شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی، رهبر حرکت اسلامی نیجریه که شب گذشته، سوم دی‌ماه در حسینیه هنر مشهد برگزار شد، با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی ایران در گسترش و ترویج اسلام ناب محمدی در نیجریه گفت: در گذشته تفکر حاکم در نیجریه تفکر کمونیستی بود و درک مردم از اسلام در سطح نماز و روزه بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آنکه شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی به ایران آمد و به ملاقات رهبر ایران رفت، اسلام ناب از سوی شیخ زکزکی درک شد و شیخ با بازگشت به نیجریه شروع به تبلیغ اسلام ناب و اندیشه‌های امام خمینی(ره) کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اسلام ناب گفت: اسلام ناب اسلام برنامه زندگی است؛ اسلام استقامت است همانطوری که حضرت امام(ره) دو ویژگی مهم ظلم‌ستیزی و مقابله با تحجر و ترویج تفکر را برای اسلام ناب بیان کردند؛ اسلامی که مثل عربستان و داعش و طالبان ناب نیست نه تنها ضد ظلم نیست بلکه خود ظلم می‌کند و خیلی از کارهایی که شاید برخلاف انسانیت هم باشد را انجام می‌دهد.

وحشت مستکبران از حرکت اسلامی نیجریه

وی ضمن اشاره به وحشت مستکبران از حرکت اسلامی نیجریه گفت: آن‌ها از طریق عربستان و آمریکا بر دولت نیجریه فشار می‌آورند تا شیخ زکزکی و یارانش را سرکوب کنند.

حسن آدا با اشاره به توجه بسیار زیاد شیخ زکزکی به قرآن گفت: ایشان یارانشان را به تلاوت و تدبر در قرآن و نیز حفظ قرآن ترغیب کرده‌اند. امروز در خانه هر شیعه اهل نیجریه کتاب‌های قرآن، مفاتیح و نورالعاشقین که حاوی ادعیه و منقش به عکس امام(ره) است، وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شیخ زکزکی در ترویج و گسترش اسلام ناب گفت: در این 30 سال شیخ 30 میلیون نفر را به مذهب تشییع مشرف کرده است، ایشان فقط رهبر شیعیان نیجریه نیست بلکه رهبر شیعیان کشورهای دیگر آفریقایی همچون غنا، کامرون و نیجر نیز هست.

نفوذ اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بین شیعیان نیجریه

این روحانی شیعه اهل نیجریه با اشاره به نفوذ اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بین شیعیان نیجریه گفت: برای من افتخار است که بگویم امروز تقریبا تمام شیعیان نیجریه مقلد آیت الله خامنه‌ای هستند.

وی با اشاره به اقدامات شیخ زکزکی برای وحدت میان شیعه و سنی گفت: شیخ زکزکی در ایام 12 تا 17 ربیع الاول علمای اهل سنت را نیز برای سخنرانی در حسینیه بقیة‌الله دعوت می‌کرد و آن‌ها نیز با حضور در حسینیه از این اقدام شیخ استقبال می‌کردند.
captcha