سخنان‌ کوبنده رهبری مواضع دولت عربستان را تغییر داد/ انتشار کتابی با موضوع تشریح حادثه منا
کد خبر: 3466417
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
اوحدی:

سخنان‌ کوبنده رهبری مواضع دولت عربستان را تغییر داد/ انتشار کتابی با موضوع تشریح حادثه منا

گروه سیاسی: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: دولت عربستان تصمیم قطعی را مبنی بر تدفین کلیه جان‌باختگان حادثه منا داشت، اما سخنان کوبنده رهبری یکباره مواضع این کشور را تغییر داد تا جایی که با کلیه درخواست‌های هیئت ایرانی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، سعید اوحدی، معاون وزیر فرهنگ‌ و  ارشاد‌ اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشور عصر روز گذشته، ‌20 دی‌ماه در جمع خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا در شهرضا، اظهار کرد: بی‌تدبیری پلیس عربستان در مسدود کردن مسیر دسترسی به خیابان اصلی باعث هجوم حجاج به سوی خیابان 204 و وقوع یکی از بزرگترین حوادث تاریخ حج شد.
وی اضافه کرد: سوء‌ مدیریت دولت عربستان به اینجا ختم نشد و پلیس این کشور پس از وقوع حادثه، مسئولان حج و زیارت ایرانی را دستگیر و باعث محدودیت در دسترسی امدادگران هلال احمر به محل حادثه شد.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور بیان‌ کرد: دولت عربستان سعودی تصمیم قطعی بر تدفین کلیه جا‌ن‌باختگان این حادثه را از جمله جان‌باختگان ایرانی داشت، اما سخنان کوبنده رهبری در پادگان نوشهر مواضع این کشور را تغییر داد، تا جایی که در تماس تلفنی قائم‌مقام امیر مکه اعلام شد، تسهیلات جدیدی برای انتقال اجساد حجاج ایرانی قرار داده شده و با درخواست‌های هیئت ایرانی نیز موافقت شده است.
اوحدی تصریح کرد: به‌دنبال رایزنی‌های انجام شده با سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس این سازمان قول مساعد را مبنی بر لحاظ بیشترین تخفیف در انحصار وراثت حجاج و تقسیط مبالغ پرداختی از سوی خانواده‌های این حجاج را داده است.
وی گفت: در آینده نزدیک کتابی با موضوع تشریح حادثه منا چاپ می‌شود که در آن وضعیت حجاج مظلوم منا و دشواری‌های شناسایی و انتقال اجساد بیان خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار کرد: پیکر تمامی حجاج فاجعه منا شناسایی و آخرین بازمانده این حادثه نیز هفته آینده به کشور منتقل می‌شود.
captcha