تقویت رویکرد فرهنگی شورای برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر
کد خبر: 3468468
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
مؤذنی عنوان کرد:

تقویت رویکرد فرهنگی شورای برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر

گروه جهاد و حماسه: معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد آموزشی و فرهنگی در شورای طرح و برنامه در اولویت قرار گرفته است.

به گزارشخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح دوشنبه، 28 دی‌ماه در حاشیه جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مباحث مهم ما در جلسه امروز مربوط به مباحث آموزشی بود و با توجه به اینکه اساس فرمان امام خمینی(ره) نیز فرهنگی و آموزشی بود؛ از این رو باید به این موضوع مهم که طی سال‌های گذشته به دلیل توجه به مسائل اقتصادی مورد غفلت قرار گرفته است، توجه شود.
وی افزود: در این راستا شورای طرح و برنامه دو سال است که احیا شده؛ از این رو مهم‌ترین برنامه ما ارائه آموزش و ارتقای سطح تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر، رصد تحصیلی، ایجاد ستادهای شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها و تصویب راهبردهای شاهد و ایثارگر است؛ چرا که در حال حاضر 170 هزار دانشجو، 50 هزار دانش‌آموز و 1300 مدرسه شاهد در کشور داریم که همه آنها نیازمند توجه هستند.
موذنی تصریح کرد: ستادهای شاهد و ایثارگر وزارتخانه‌های کشور فعال شده و به تازگی نیز سه عضو دیگر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما اضافه شده است، تا بیش از پیش در حوزه فرهنگی و آموزشی جامعه ایثارگری اقدام و مسائل و مشکلات آنها بررسی شود.
وی در ادامه با تأکید بر رویکرد آموزشی و فرهنگی در شورای طرح و برنامه گفت: از این پس کارهای فرهنگی برای جامعه ایثارگری از کانال این ستاد به تصویب می‌رسد و هر چه کتاب، فیلم و ... ساخته شود، در این ستاد باید تصویب شود. ما در حوزه آموزش ایثارگران در سال‌های اخیر موفق عمل کرده‌ایم؛ چرا که بهترین مربی، کادر آموزشی و حتی فضاهای مدارس در اختیار دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر قرار گرفته است.
یادآور می‌شود، جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر با حضور نمایندگان ستادهای شاهد و ایثارگر در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، صدا و سیما و تعدادی از دانشگاه‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

captcha