تاکید آیت‌الله صافی بر استفاده از متخصصان متعهد در تدوین دایرة‌المعارف
کد خبر: 3471764
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

تاکید آیت‌الله صافی بر استفاده از متخصصان متعهد در تدوین دایرة‌المعارف

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر بهره‌گیری از صاحبان عقیده سالم و تخصص کامل در تدوین دائره‌المعارف اسلامی، اظهار کرد: دنیای امروز آماده شنیدن و پذیرفتن حرف‌های منطقی، مستدل و روشن اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) این مرجع تقلید روز یکشنبه 11 بهمن در دیدار اعضای شورای راهبردی تدوین دائره‌المعارف اسلامی که متشکل از استادان حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی است، با اشاره به نقص در اوضاع معنوی جهان و احتیاج بشریت به معارف، افزود: اسلام از نظر معارف چه قرآنی و چه روایی، غنی و بی‌نیاز است و هر آنچه بشر برای رسیدن به آرامش و سعادت می‌خواهد، در خود دارد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: باید کاری کرد که این دستورات و برنامه‌های سعادت‌بخش زندگی به گوش همه مردم دنیا برسد.
وی توجه به شرایط بین‌المللی و گسترش ارتباطات را از مولفه‌های تبلیغ معارف اسلام در دنیای امروز دانست و افزود: هر چه اطلاع ما بر اوضاع جهانی و بین‌المللی در همه جوانب بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم معارف اسلام ناب را به گوش جهانیان برسانیم و با درک ظرافت‌های کار، بهترین نتیجه را به دست آوریم.
وی خطاب به اعضای شورای راهبردی تدوین دائره‌المعارف اسلامی، بیان کرد: کار بسیار بزرگی را شروع کرده‌اید که البته اگر چه دیر شروع شده، ولی لازم و بسیار با اهمیت است، لذا باید بسیار جدی و با تلاش فراوان وارد شده و با استفاده از کارشناسان متعهد و مستقیم العقیده، این کار را با تمام ظرافت‌هایش به پیش ببرید.
این مرجع تقلید خواستار دقت در تدوین این دائره‌المعارف شد و بیان کرد: باید در تدوین این دائره‌المعارف اسلامی از افرادی که دارای عقیده سالم و تخصص کامل در زمینه معارف اسلامی هستند، استفاده کنید و بسیار مراقب باشید که مبادا انحراف و تحریفی در زمینه ارائه معارف اسلامی روی دهد.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس نصیری‌فرد، معاون بین‌الملل اتحادیه جهانی استادان مسلمان دانشگاه‌ها، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در زمینه تدوین این دائره‌المعارف ارائه داد.

captcha