گزارشی از جشن قرآنی نور استان لرستان
کد خبر: 3472556
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

گزارشی از جشن قرآنی نور استان لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جشن قرآنی نور ویژه‌برنامه ایام دهه فجر بود که روز گذشته، 13 بهمن‌ماه در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ویژه‌برنامه ایام دهه فجر با عنوان جشن قرآنی نور، با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و با فعالیت اجرایی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی روز گذشته، 13 بهمن‌ماه به منظور ارائه ظرفیت‌های قرآنی این استان، ویژه فعالان قرآنی لرستان برگزار شد.
گزارشی از جشن قرآنی نور استان لرستان

این مراسم که همراه با پخش از شبکه قرآن سیما، به‌مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل تالار شهید آوینی خرم‌‌آباد بود، با حضور حدود 600 نفر از فعالان قرآنی استان همراه بود.

گزارشی از جشن قرآنی نور استان لرستان

این برنامه با سرود جمهوری اسلامی که همراه با نوازندگان ارتش همراه بود، آغاز شد و سپس سعید ناصری‌نسب، آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و اجرای این برنامه برعهده علی ربیعی از مجریان شبکه قرآن و محمد عربان هم از قاریان و مجریان استانی بود.
سپس حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به سخنرانی پرداخت و در ادامه گروه تواشیح نور اهل‌ بیت(ع) به اجرای برنامه پرداخت و سپس میزگرد قرآنی با حضور آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خر‌م‌آباد برگزار شد.

گزارشی از جشن قرآنی نور استان لرستان

در ادامه گروه سرود دبیرستان معارف استان به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات استان سخنرانی کرد و بعد از آن نیز حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات استان به ارائه گزارش درخصوص روند هماهنگ‌سازی دستگاه‌های قرآنی برای نشان دادن ظرفیت‌های قرآنی استان و برنامه‌های دهه فجر و محافل انس با قرآن طی این ایام پرداخت.
سپس اسماعیل موسی‌وند، حافظ روشندل قرآن به ارائه محفوظاتش پرداخت و در پایان نیز از فعالان قرآنی استان تجلیل شد. براساس این گزارش از قاری برتر استان «سعید ناصری‌نسب»، پیشکسوت قرآنی استان «سید‌ماشاءالله شاهرخی»، بانوی فعال قرآنی استان و استاد قرائت «مهتاب عیدی»، حافظ روشندل «اسماعیل موسی‌وند» تجلیل شد.

گزارشی از جشن قرآنی نور استان لرستان

همچنین منصور احمدی، مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان لرستان و ومحمد لروند، مسئول دارالقرآن‌ الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در راستای خدمت‌رسانی در زمینه فعالیت‌های قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند.

captcha