اطاعت از مقام معظم رهبری رمز بقای انقلاب و حفظ ارزش‌هاست
کد خبر: 3473222
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
امام جمعه زابل:

اطاعت از مقام معظم رهبری رمز بقای انقلاب و حفظ ارزش‌هاست

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والسلمین على‌اكبر كيخا در خطبه‌های نماز جمعه زابل، گفت: رمز بقای انقلاب و انقلابی بودن و حفظ و نگهداری از ارزش‌ها برای رسیدن به تمام اهداف انقلاب، اطاعت از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظة‌الله تعالی) است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر كيخا، امام جمعه زابل، 16 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی به بیان مطالبی درباره مباحث اخلاقی و اعتقادی با موضوع تولی و تبری پرداخت.
وی همچنین ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،گفت: ابراز شادی و سرور به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی که با حاکمیت اسلام و قرآن و اهتزاز پرچم ولایت بر سر این کشور پهناور همراه است، نشانه شکر در پیشگاه خداوند یکتاست.
امام جمعه زابل با اشاره به سخنان آیت‌الله شهید دستغیب در تأیید زعامت و رهبری معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره)، بیان کرد: آیت‌الله شهید دستغیب در جمع برخی از علما فرمودند که در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم که ولایت فقیه(ولایت امام راحل)، ولایت رسول خداست و ولایت رسول خدا، ولایت خداست. در واقع می‌توان گفت حرکت انقلابی این بزرگواران در مسیر صراط حق است.
کیخا با تأکید بر بازخوانی تاریخ انقلاب و احترام به مقام شامخ شهیدان و لزوم پاسداری از خون شهدا، اظهار کرد: این ایام، فرصتی است تا دفتر تاریخ انقلاب را ورق بزنیم و بدانیم که بر مردم مظلوم چه ظلم و ستمی گذشته است؛ بدانیم که چه خون‌هایی ریخته شده تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. چه فرزندان شهدایی که از نعمت داشتن سایه پدر محروم شدند تا ما زیرسایه قرآن و ولایت زندگی کنیم؛ ما به پاس این مظلومیت‌ها و خون شهدا باید تا پای جان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع بکنیم تا مدیون خون شهدا در روز قیامت نشویم.
امام جمعه زابل با اشاره به خیانت‌های شاه خائن به ایران، گفت: با مطالعه جنایات خاندان پهلوی می‌بینیم که چه ظلمی را به مردم ایران روا داشت؛ این شاه ملعون در دو سال آخر حکومت ننگین خود برای درهم کوبیدن مردم مظلوم ایران بیش از 60 هزار نفر را شهید و بیش از یکصد هزار نفر را مجروح کرد و یا اینکه سرمایه ملی کشورمان را به‌صورت رایگان در اختیار کشورهای آمریکا و شوروی قرار داده و ایران را از لحاظ اقتصادی به آمریکا وابسته کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره معیارها و شاخصه‌های فکری و عقیدتی امام راحل، گفت: ایستادگی در برابر تحمیل و نفوذ قدرت‌های خارجی و نداشتن سر سازش با این قدرت‌ها، اهتمام به تعبد و عمل فردی و تهذیب نفس و ایستادگی در برابر شیطان نفس، اهمیت دادن به توانایی ملت‌ها و اصل دانستن آنها، اسرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه‌افکنی استکبار از جمله شاخص‌های فکری امام راحل(ره) هستند که ما باید از آنها آگاهی داشته باشیم تا فکرمان، فکر امام(ره) شود و دشمنان نتوانند ما را از مسیر اندیشه امام(ره) خارج کنند.
کیخا افزود: همچنین اصرار بر روابط سالم و دوستانه با دولت‌ها، توجه ویژه به مبارزه با رژیم اشغال‌گر قدس، حفظ وحدت ملی و ایجاد یکپارچگی در میان ملت ایران و اصرار بر مبارزه با هر شعار تفرقه‌افکنانه، حفظ مردمی بودن حکومت و ایجاد رابطه مردم با مسئولان، اصرار بر سازندگی کشور و تحویل یک نمونه عملی از اقتصاد مقاومتی به کشور و اصرار بر شکست حصار تحجر و انقاد در فهم عملی و التزام داشتن به اسلام ناب از دیگر مواردی است که ما باید از آنها آگاهی داشته باشیم.
وی عنوان کرد: رمز بقای انقلاب و انقلابی بودن، رمز حفظ و نگهداری از ارزش‌ها و حرکت در مسیر آرمان‌ها تا رسیدن به تمام اهداف انقلاب، اطاعت از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظة‌الله تعالی) است؛ چراکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خمینی دیگر و ولایتش، ولایت حیدر است.

حسین قدس‌نیا

captcha