فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3475327
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی: سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی گیلان با تاکید بر ایجاد فضای مناسب در جامعه در راستای تسهیل در ازدواج جوانان، گفت: باید تلاش کنیم با کارگاه‌های فرهنگی ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یونس رنجکش، سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استان گیلان امروز، 24 بهمن در ششمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که اختصاص به برگزاری نمایشگاه ازدواج آسان داشت، ضمن اشاره به اهمیت فراگیر شدن فرهنگ ازدواج آسان آن را یک ضرورت اجتماعی عنوان کرد. و گفت: جوانان بسیاری اکنون پشت سلیقه‌های فردی و خانوادگی و یا جامعه برای ازدواج مانده‌اند که در کنار سایر مشکلاتی که در مسیر ایجاد کانون خانواده برای آنان وجود دارد این موضوعات نیز چالشی جدی برای آنان و برای جامعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کاهش سطح توقعات و تغییر باورهای اشتباه در افکار عمومی، نقش مهمی در زمینه اصلاح وضعیت فرهنگی موجود دارد.

سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی گیلان افزود: باید تلاش کنیم تا جوانان را ابتدا در مسیر حرکت به سوی زندگی کم‌هزینه اما با نشاط سوق دهیم و آنان به این باور برسند که دستیابی به سعادت با انجام هزینه‌های سنگین و توجه به تمایلات و ارضای نیازهای دیگران سازگاری ندارد .

رنجکش با تاکید بر ایجاد فضای مناسب در جامعه در راستای تسهیل در ازدواج جوانان، گفت: مدیریت زندگی مهمترین مهارتی است که باید به جوانان در آستانه ازدواج آموخت لذا باید تلاش کنیم با کارگاه‌های فرهنگی ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود. 

به گزارش ایکنا، جشنواره نمایشگاه ازدواج آسان از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در سال 95 در رشت و سایر شهرستان‌های گیلان برگزار شود.
captcha