13 اسفند؛ برپایی آزمون طرح تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3475520
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
موسوی‌متقی خبر داد:

13 اسفند؛ برپایی آزمون طرح تربیت حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف از برپایی آزمون چهارمین دوره طی 13 اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی متقی، در همایش توجیهی مربیان قرآنی در کرمان، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح تربیت حافظان قرآن در کشور، عنوان کرد: 27 هزار نفر طی سال‌ جاری در سامانه حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور ثبت نام کردند که آزمون قرآنی آن نیز به صورت آنلاین برگزار شد.

وی با اشاره به حضور بیش از چهار هزار مربی قرآن در کشور، ادامه داد: آزمون حافظان قرآن در 13 اسفندماه با حضور بیش از 300 هزار نفر برگزار می‌شود که این آزمون باید به یک مانور فرهنگی در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ایام دهه فجر و با بیان اینکه علی‌رغم همه دشمنی‌ها،نظام جمهوری اسلامی در زمینه سیاسی، اجتماعی و... موفقیت‌های بسیاری داشته است، عنوان کرد: ما امروز حرف از قرآن می‌زنیم در حالی‌که در رژیم گذشته حتی چند نفر نمی‌توانستند یک جا با یکدیگر بنشینند و مباحثه کنند .

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف، قرآن را بهترین و کامل ترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: در سال 84  وزارت کشور در یک تحقیقی علمی به این نتیجه رسید که از میان تمام اقشار جامعه، جامعه قرآنی سالم ترین قشر جامعه را از لحاظ آسیب‌های اجتماعی تشکیل می‌دهد و کمترین نرخ انحرافات اجتماعی را دارد.

وی افزود: در این زمینه دوستان ما در اوقاف تلاش بسیار زیادی کردند و امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که اکنون همه سهمیه‌های استان‌ها کامل شده است و حتی یک اسم تکراری برای حفاظ در سامانه ثبت نشده است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در حال حاضر مرکز تربیت مربی قرآن را در قم راه‌اندازی کرده‌ایم و معاون سازمان اوقاف نیزَبه صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند چرا که زیرساخت و ستون خیمه حفظ قرآن، مربی است.

وی در پایان تأکید کرد: این طرح سال آینده هم به قوت سال‌های قبل ادامه دارد زیرا آفت بزرگ قرآن، ریزش و رها کردن آن است.
captcha