موقوفاتی به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال در کشور به ثبت رسید
کد خبر: 3475622
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

موقوفاتی به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال در کشور به ثبت رسید

گروه جامعه: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات جدیدی که در سراسر کشور طی نیمه دوم بهمن ماه به ثبت رسیده است ، گفت : در مجموع طی روزهای اخیر موقوفاتی به ارزش 40 میلیارد ریال توسط واقفان خیراندیش به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه‌؛ حسن ربیعی‌، مدیر کل حوزه ریاست‌، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اشاره به ثبت وقف‌های جدید طی روزهای اخیر در سراسر کشور اظهارداشت‌: حاج ابراهیم گریوانی‌، واقف خیر اندیش از اهالی روستای گریوان بجنورد 3 قطعه زمین به مساحت جمعا 3 هکتار را با نیت ساخت مسکن برای نیازمندان وقف کرد که ارزش ریالی این موقوقه بیش از یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ربیعی در ادامه گفت: همچنین یک قطعه زمین کشاورزی دیم در روستای لنگر بجنورد نیز به مساحت 4000 متر مربع و با ارزش 20 میلیون تومان با نیت افطاری در ماه مبارک رمضان توسط واقف خیراندیش‌، حسینعلی لنگری وقف شده است.

‌موقوفات جدید البرز / چهار دانگ یک منزل مسکونی وقف ساخت مسجد شد

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از وقف چهاردانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه به مساحت 158.5 متر مربع از 240 متر مربع در روستای ولیان با نیت ساخت بنا جهت مسجد خبر داد و گفت: این وقف توسط هیات امناء محترم مسجد جامع ولیان به ثبت رسیده است.

‌موقوفات جدید خراسان رضوی / همسر شهیدی در سبزوار منزل مسکونی خود را وقف احداث دارالقرآن کرد

وی اظهار داشت: واقف خیر اندیش، عصمت دیانتی همسر شهید محمد نودهی از شهدای دفاع مقدس ، ششدانگ یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 275 متر مربع را در شهرستان سبزوار وقف کرد.

ربیعی نیت واقف از ثبت این موقوفه را ، احداث دارالقرآن و حسینه ای با نام شهید محمد نودهی عنوان کرد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: این بانوی خیراندیش هدف از احداث حسینیه به نام شهید نودهی را زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهداء بیان کرد.

وی گفت: ارزش این موقوفه 130 میلیون ریال برآورد شده است. همچنین خیر انیک اندیش، علی اصغر کلاته عربی، چهار قطعه زمین به مساحت 445 متر مربع را جهت احداث مسجد و حسینیه امام حسین(ع) در بلوار طبرسی شمالی وقف کرد.

مدیر کل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف ادامه داد : ارزش ریالی این زمین ها، 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

‌موقوفات جدید اصفهان / زمینی وقف احداث مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در بخش بن رود شد

ربیعی گفت: یک قطعه زمین با نیت احداث مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در شهرستان بن رود وقف شد.

مدیر کل حوزه ریاست‌، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف تصریح کرد: این قطعه زمین به مساحت 71/1786 مترمربع با کاربری فرهنگی، جهت احداث مسجد مذهبی حضرت ولیعصر(عج) روستای قورتان از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اصفهان به اوقاف و امور خیریه واگذار شده است. همچنین ارزش این زمین بیش از 2 میلیارد ریال است.

‌ موقوفات جدید لرستان / یک باب مسجد توسط واقف خیراندیش وقف و تحویل شد

ربیعی با اشاره به این موقوفه جدید افزود: این مسجد در زمینی به مساحت 300 متر و زیربنای 180 متر مربع با هزینه ای معادل 4 میلیارد ریال با هزینه شخصی حاج روح الدین شاکرمی ساخته شده است .

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ، شاکرمی‌، واقف خیراندیش با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد، مسجد فوق را با ملزومات مورد نیاز وقف کرد.

captcha