مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مصونیت نظام را در مقابل توطئه‌های دشمن بالا می‌برد
کد خبر: 3477001
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
قرآن؛ ملاک انتخاب/ آرین‌منش:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مصونیت نظام را در مقابل توطئه‌های دشمن بالا می‌برد

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی درباره آثار حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات 7 اسفند، این پیام را به جهان ارسال می‌کند که نظام جمهوری اسلامی دارای پشتوانه قوی مردمی است که همین مسئله نوعی بازدارندگی و مصونیت برای کشور در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان ایجاد می‌کند.

محمدجواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه سه رکن رهبری و ولایت مطلقه فقیه، اعتقادات و ایمان مردم به اسلام و حضور و مشارکت مردم بنا شده است. این نظام سیاسی به لحاظ محتوا اسلامی است و به لحاظ شکل به رأی و حضور مردم اتکا دارد، بنابراین اگر مشارکت مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب نباشد قطعا انقلاب آسیب خواهد دید.

حضور حداکثری مردم در انتخابات به تشکیل مجلس بااقتدار می‌انجامد

وی ادامه داد: موفقیت‌های جمهوری اسلامی نیز در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی با هدایت رهبری و حضور یکپارچه مردم حاصل شده است و اگر در عرصه دفاع مقدس، دوران تحریم و ... موفقیتی حاصل شده است بر مبنای همین دو عامل اساسی بوده است.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: به عبارتی هر چه حضور مردم در عرصه‌های گوناگون از جمله عرصه سیاسی و انتخابات بیشتر باشد پایه‌های نظام جمهوری اسلامی تقویت می‌شود، زیرا اساس نظام‌های دموکراتیک و مردم‌سالار حضور و مشارکت مردم است و یکی از نمودهای بارز مشارکت مردم در عرصه اداره امور کشور، حضور در انتخابات است.

آرین‌منش عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات منجر به تشکیل مجلسی با پشتوانه و مقبولیت مردمی بیشتر منجر خواهد شد و چنین مجلسی از استحکام، قوام و قدرت بیشتری برای اجرای وظایف خود برخوردار خواهد بود.

حضور حداکثری مردم و پیامی که جهان دریافت می‌کند

آرین‌منش درباره تأثیر بین‌المللی حضور حداکثری مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات این پیام را به جهان ارسال می‌کند که نظام جمهوری اسلامی دارای پشتوانه قوی مردمی است که همین مسئله نوعی بازدارندگی و مصونیت برای کشور در مقابل توطئه‌های مختلف دشمان ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان ابراز کرد: قطعا در این شرایط مسئولان نظام اسلامی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با اقتدار بیشتری حضور می‌یابند، سخن می‌گویند و می‌توانند به شکل مطلوب‌تری در جهت تأمین منافع ملی عمل کنند.

مطالب مرتبط
captcha