فراخوان سومین جشنواره ملی «محراب» در گیلان اعلام شد
کد خبر: 3479491
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

فراخوان سومین جشنواره ملی «محراب» در گیلان اعلام شد

گروه اندیشه: فراخوان سومین جشنواره ملی محراب با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه‌های رضوی در گیلان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، فراخوان شرکت در سومین جشنواره «محراب»، از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در گیلان اعلام شد.

این جشنواره از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی در چهار بخش نور، بخش سلام، بخش ویژه و بخش فعالیت ویژه برگزار می‌شود.

توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های رضوی، استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های مردمی تشکل‌های فرهنگی مساجد، بهره‌گیری از ابزار هنر در توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های رضوی، فراگیر کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جهت ترویج معارف رضوی از اهداف اعلام فراخوان سومین جشنواره محراب است.

بخش نور با موضوع احادیث حضرت امام رضا(ع) با دو محور شرکت در حفظ و مفاهیم چهل حدیث رضوی و نقاشی با موضوع حدیث رضوی ویژه نوجوانان و در مقطع سنی ٨ تا ١٥ سال، برگزار خواهد شد.

بخش سلام با موضوع تجلی عشق و محبت و ارادت مردمی به محضر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. این بخش با دو محور ابتهال صلوات خاصه امام رضا(ع) در دو مقطع سنی 15 تا 35 و فعالیت‌های ترویج فرهنگ رضوی در حوزه همه تشکل‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج و... برگزار خواهد شد.

فعالیت ویژه با موضوع نماز و اقامه نماز با محوریت ائمه جماعات مسجد برگزار می‌شود. در این بخش ائمه جماعات مساجد که فعالیت شاخص و ویژه‌ای با موضوع اقامه نماز انجام دادند، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

بخش ویژه با محوریت سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که در این بخش تشکل‌ها می‌توانند آثار تولیدی خود را با موضوع سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی ویا فعالیت‌های انجام گرفته ارسال کنند.

به گزارش ایکنا، اختتامیه این جشنواره شهریورماه سال آینده برگزار می‌شود و گیلانیان علاقمند به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی  www.mehrab٨com  مراجعه کنند.
captcha