پیشرفت در سایه استقلال هدف اساسی ایران اسلامی است
کد خبر: 3480427
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
طالبی:

پیشرفت در سایه استقلال هدف اساسی ایران اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: پیشرفت در سایه استقلال هدف اساسی ایران اسلامی است و همه مسئولان باید در این زمینه نهایتتلاش خود را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی طالبی، امام جمعه قیدار، ظهر امروز چهاردهم اسفندماه، در خطبه‌های نمازجمعه شهر قیدار، با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از انتخابات 7 اسفند، اظهار کرد: نكات ارزشمندی در این پیام بود که بعد از برگزاری موفقيت‌آمیز انتخابات و پيروزی ملت ايران و شكل‏گيری حماسه‏ای ديگر، لازم است كه همگان از این نکات و رهنمودها جهت تداوم راه انقلاب بهره گيرند و خدمت به مردم را وظيفه خويش بدانند و در اين زمينه از هيچ فرصتی غافل نشوند.

حجت‌الاسلام طالبی بر تاکید رهبر معظم انقلاب در استحكام مقررات و قوانين نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: نظام اسلامی در اين انتخابات نشان داد كه مقررات و قوانين شكل‌دهنده به جابجايی قدرت در اين نظام، مقرراتی مستحكم و كاملا قابل اطمينان است. بر خلاف فتنه‌انگيزی برخي افراد كه در سال 88 سعی كردند این مقررات را منكر شوند و زیر سئوال ببرند و با اردوكشی خيابانی، نظام اسلامی را به باطل كردن رأی مردم واداركند. این انتخابات بار دیگر معلوم ساخت كه نظام انتخاباتی و نظام و مقررات شكل دهنده به آن تا چه حد سالم و صحيح بوده و فتنه‌گران 88 تا چه حد ظالم و قانون‌شكن بوده‏اند.

امام جمعه قیدار با اشاره بر اینکه پیشرفت، هدف اساسی کشور است، گفت: نكته بسيار مهم دیگر در اين پيام آن بود كه رهبر معظم انقلاب در چند جمله روشن و صريح، مسأله پيشرفت كشور را برای مسؤولان كشور معنا كردند و برخی از سوءفهم‏ها را در اين زمينه برطرف كردند و فرمودند: «پيشرفت كشور، هدف اساسي است. پيشرفت صوری و منهای استقلال و عزّت ملی، پذيرفته نيست. پيشرفت، به معني حل شدن در هاضمه‏ استكبار جهانی نيست و حفظ عزّت و هويت ملی جز با پيشرفت همه‏جانبه و درونزا دست‏يافتنی نيست. مجلس آينده درباره‏ اين سرفصل‌های مهم، وظائف سنگينی برعهده خواهد داشت و اميد است كه نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده كنند.»

حجت‌الاسلام طالبی خاطرنشان کرد: منتخبان ملت با هر گرایش باید بدانند این حضور با شکوه بار سنگینی بر دوش آنها گذاشته است برای پاسخگوئی به این همه مشارکت و حضور مردم، نمایندگان منتخب باید اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند و از تمامی ظرفیت‌های مجلس استفاده کنند و از حاشیه‌ها و چالش‌های جناحی جدا خودداری کنند و با پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی فصل رفاقت‌ها آغاز می‌شود که برای خدمت به مردم و کشور اسلامی لازم است اگر رقابت‌ها ادامه پیدا کند و به خانه ملت کشیده شود باعث افروخته شدن آتش اختلاف می‌شود که در این صورت مردم ایران ضرر خواهند کرد.

انتظار مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسداری از دین است

وی افزود: انتظار مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسداری از دین، حرکت در خط ولایت، ایستادگی در برابر دشمن، حل مشکلات و معضلات مردم از طریق تصویب قوانین راه‌گشا، برداشتن گام‌های مفید و سازنده برای رشد کشور و حفظ عزت و اقتدار مردم و کشور در تعاملات جهانی است.

حجت‌الاسلام طالبی با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم سلحشور، تصریح کرد: وی كارگردان متعهد و انقلابی و آبروی سينمای ايران بود از پيشكسوتان هنر ارزشی و دينی و قرآنی در دوران پس از پيروزی انقلاب اسلامی در سينمای ايران بود که توانست پرچم هنر ارزشی و مذهبی را در سينمای ايران برافراشته کند ایشان بيش از اين‏كه خود را كارگردان، تهيه‏كننده و بازيگر سينما بداند، «مبلغ دينی» مي‏دانست. آثار وزين مرحوم سلحشور همچون «ايوب پيامبر»، «اصحاب كهف» و «يوسف پيامبر» در تاریخ شیعه ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه قیدار با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، گفت: قرن‌ها پیش از آنکه دانشمندان غربی به ارائه نظرهای زیست‌محیطی بپردازند اسلام به مسئله محیط زیست و رابطه انسان و موجودات زنده با آن توجه ویژه داشته است که طبق آیات19تا 21 سوره حجر طبیعت و هستی موزون و متعادل آفریده شده است. بر این اساس انسان اگر بصورت متعادل منابع را مدیریت نکند دچار خسران خواهد شد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه‌ای را به زیر کشت برد و انسان‌ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند این کار صدقه‌ای از طرف آن شخص شمرده می‌شود» و نیز آن حضرت فرمودند: «هر وقت عمر جهان به آخر رسيده، هرگاه قيامت بخواهد قيام كند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست يكی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر كاشتن آن فرصت باشد، بايد آن را بكارد و از فرصت باقيمانده استفاده کند».

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد در 14 اسفند، تصریح کرد: 22 روز پس از پيروزی انقلاب اسلامی و به‏عنوان دومين نهاد انقلابی در تاريخ 14 اسفندماه 1357، كميته امداد امام، با صدور حكم پر خير و بركت و تاريخی حضرت امام خمينی (ره) در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان، تأسيس شد.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز قرار گرفتیم انشاءاله در این ایام محرومین را فراموش نکنیم و در جشن نیکوکاری شرکت کنیم نیز حضرت امیر المومنین علیه السلام می فرمایند:«مواساة الأخ في اللَّه عزّ و جلّ تزيد في الرّزق.»؛ «برای خدا مواسات و یاری رساندن به برادر دینی در راه خدا باعث افزایش روزی می‌شود» و ما باید به حضرت زهرا (س) در این ایام اقتدا کنیم که پیراهن عروسی خود را به فقیر بخشید.

captcha