برپایی نخستین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن استان‌های کشور
کد خبر: 3480757
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
به همت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش انجام گرفت؛

برپایی نخستین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن استان‌های کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین دوره توانمندسازی داوران قرآن، عترت و نماز استان‌های کشور از امروز، 15 اسفندماه به مدت دو روز در استان گیلان درحال برگزاری است.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله واعظ طبسی و آرزوی علو درجات برای این عالم فرهیخته از برپایی اولین دوره توانمندسازی داوران قرآن، عترت و نماز استان‌های کشور به میزبانی چمخاله استان گیلان در اردوی سردار جنگل این استان خبر داد.

وی با اشاره به علت برپایی این دوره، عنوان کرد: هر ساله مسابقات کشوری با حضور دانش‌آموزان و داوران سطح کشور انجام می‌شود و از آنجا که به نظر می‌رسد به لحاظ تخصصی باید تقریب نگرش بین داوران کشوری و استانی ایجاد کنیم که در واقع این افراد بتوانند با نوع انتخاب دانش‌آموزان و قضاوت این داوران در سطح کشور، آشنا شوند.

مسیب‌زاده تصریح کرد: لذا باید میان انتخاب داور کشوری واستانی تقریب نگرش و نزدیکی دیدگاه ایجاد شود تا این افراد به عدالت بیشتری انتخاب شوند از این رو با دعوت از تعدادی از داوران سرآمد کشوریمان و با حضور بهترین‌های استانی این دوره را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه دوره اول در استان گیلان از امروز آغاز شده است، افزود: دومین دوره این توانمندسازی به میزبانی استان اصفهان در اردوگاه شهید بهشتی از 19 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و قائم‌مقام رئیس برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده با اشاره به حضور 14 استان چون گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، البرز، گلستان، شهر تهران و شهرستان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همدان و مازندران هستند،عنوان کرد: مراسم افتتاحیه نخستین دوره توانمندسازی داوران قرآن، عترت و نماز استان‌های کشور، صبح امروز، 15 اسفندماه با حضور حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش و تلاوت آیاتی از قرآن توسط محمود لطفی‌نیا آغاز شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بین 12 تا 19 نفر براساس جمعیت دانش‌آموزی هر استان به نخستین دوره اعزام شدند، اظهار کرد: در این دوره توانمندسازی که تا 17 اسفندماه ادامه خواهد داشت، 206 نفر از داوران قرآن، عترت و نماز از 14 استان کشور در رشته‌های صحیفه سجادیه، مداحی، نهج‌البلاغه، تفسیر، قرائت، لحن، وقف و ابتدا حضور دارند.

وی با اشاره به حضور داورانی از سراسر کشور برای تدریس سرفصل‌های این دوره‌‌، عنوان کرد: داورانی در بخش آقایان چون محمود لطفی در بخش صوت و لحن، محمود تاری در بخش مداحی، صدرالحفاظ در بخش نهج‌البلاغه، تائب در بخش تفسیر، محمد سیدفاطمی در بخش وقف وابتدا، حجت‌الاسلام اعوانی، صحیفه سجادیه و در بخش بانوان چون مرضیه جمالی در رشته صوت و لحن و جعفری، کارگاه نهج‌البلاغه و امیری در بخش صحیفه سجادیه و حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش را در بخش اخلاق داوری در نهج البلاغه را برعهده داشته‌اند.

مسیب‌زاده اظهار کرد: هدف از راها‌ندازی این دوره تقریب نگرش در گام نخست است و انتظار این است که با عنیات به اتفاق خوب و مطلوبی که در زمینه داوری شکوفه‌ها و واگذاری آنها به آموزش و پرورش از سوی سازمان اوقاف انجام شده است، وظیفه ما در پیگیری این جریان دو چندان شده است به گونه‌ای که امسال شاهد رونق بسیار خوبی در برپایی مسابقات در سطح مدارس بودیم واین بخش برای ما بسیار دارای اهمیت است چون بیشترین شکوفه‌ها در سطح دانش‌آموزان مدارس هستند و ان‌شاءالله برپایی این دوره‌های توانمندسازی به عدالت هرچه بیشتر در برپایی و اجرای این مسابقات کمک می‌کند.

وی بیان کرد: دومین دوره توانمندسازی با حضور350 نفر از داوران قرآن، عترت و نماز 18 استان در اصفهان برگزار می‌شود. دوره‌های بعدی نیز در سال 95 براساس توانایی، عِده وعُده و اعتباراتی که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برپا خواهد شد.

مسیب‌زاده در پایان خواستار شد: امیدواریم شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچون گذشته مساعدت و کمک ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی و کمیسیون آموزش عمومی داشته‌اند، همچنان داشته باشند وامسال همه چشم به راه اعلام اعتبارات سال 94 هستیم که تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

captcha