توزیع 5 هزار نسخه قرآن حکیم دانش‌آموزی در مدارس کشور
کد خبر: 3480758
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
عرفانی‌نسب اعلام کرد:

توزیع 5 هزار نسخه قرآن حکیم دانش‌آموزی در مدارس کشور

گروه ادب: کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم به منظور بهره‌مندی اقشار جامعه در زمینه آموزش قرآن و فراگیری و علاقه‌مندی آنها به فراگیری قرائت کلام وحی اقدام به تولید و رونمایی 6 محصول قرآنی و توزیع آنها در سطح مدارس کشور کرده است که از این موارد می‌توان قرآن حکیم دانش‌آموزی را نام برد که در پنج هزار نسخه به رایگان ارائه می‌شود.

سالار عرفانی‌نسب، مشاور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین منشور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، مسئولیت كميسيون آموزش عمومي قرآن از سنین پایه به عهده وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است.
وی ادامه داد: کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور در این راستا و با هدف فراگیرتر شدن آموزش عمومی قرآن در میان اقشار گوناگون جامعه با همکاری سازمان طبع و نشر قرآن كريم جمهوري اسلامي اقدام به تولید محصولات قرآنی کرده است که در مراسم 8 اسفند همزمان با سالروز امور تربیتی و با حضور برخی از مقامات از جمله وزير آموزش و پرورش، دبير شوراي توسعه فرهنگ قرآن كشور، نماينده مجلس شوراي اسلامي و ... از آنها رونمایی شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور تصریح کرد: اقلام رونمایی شده در این مراسم عبارت بودند از مصحف قرآن حکیم دانش‌آموزی در شمارگان 5 هزار جلد بر مبنای قرائت معروف عاصم و شامل سه بخش، متن نورانی قرآن، ترجمه و شرحی از منتخب آيات در هر صفحه است که حاصل جمع‌آوري اظهار نظر حدود 60 کارشناس و معلم قرآن سراسر كشور و در نظر گرفتن نيازهاي روز دانش‌آموزان در زمینه راهکارهای آموزش مطلوب قرآن تهيه شده است.
به گفته وی، نرم‌افزار قرآن حکیم دانش‌آموزی نیز از دیگر محصولات است که در شمارگان 60 هزار نسخه که شامل 6 دوره ترتیل قرآن توسط قاریان ایرانی و 4 دوره ترتیل قرآن توسط قاریان برجسته مصری می‌شود.
عرفانی‌نسب افزود: قرآن کریم به خط بریل ویژه دانش‌آموزان روشندل شامل 300 دوره 10 جلدی و قرآن کریم 365 صفحه‌ای در قطع جیبی و همراه در شمارگان 30 هزار جلد ویژه همکاران و فرهنگیان آموزش و پرورش که به این واسطه بتوانند با برنامه‌ریزی در طول یک سال موفق به یکبار ختم قرآن شوند،‌ از دیگر محصولات به شمار می‌آید.
وی اظهار کرد: قرآن کریم همراه با قلم هوشمند در 3 هزار جلد و بسته 4 جلدی قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان در 3 هزار بسته با جلد و بسته‌بندی زیبا و شکیل نیز از محصولاتی بودند که برای این گروه سنی تولید شدند.
عرفانی‌نسب تصریح کرد: این اقلام قرآنی از محل اعتبارات کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور تولید و انتشار یافته‌اند و به شکل رایگان در اختیار دانش‌آموزان و علاقه‌مندان جامعه فرهنگی در سطح آموزش و پرورش کل کشور قرار خواهند گرفت.
وی در پاسخ به این سؤال که قرآن حکیم دانش‌آموزی در اختیار کدام مدارس قرار می‌گیرد و اولویت با کدام یک است، گفت: البته با توجه به اعتبار محدودی که در اختیار داشتیم تنها قادر به تولید و انتشار مقادیر محدودی از این محصولات قرآنی بودیم که در نخستین گام به عنوان نمونه از هر کدام از آنها تعداد معدودی را در سطح مدارس کشور توزیع کردیم و مدارس سراسر کشور در اولویت هستند و به هر مدرسه حدود یک تا دو نسخه قرآن ارائه می‌شود، اما این آغاز راه است و این طرح استمرار خواهد داشت و در آينده گام‌هاي بلندتري برداشته خواهد شد.

captcha