آمریکا حتی اجازه عبور از خلیج فارس را ندارد/ مقابل جبهه باطل همه باید متحد شویم
کد خبر: 3481988
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
سردار فدوی:

آمریکا حتی اجازه عبور از خلیج فارس را ندارد/ مقابل جبهه باطل همه باید متحد شویم

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری روز 22 دی‌ماه سال‌جاری و دستگیری دو شناور آمریکائی، اظهار کرد: در روابط بین‌المللی عبور از آب‎های سرزمینی مجاز است ولی به شرط اینکه عبور بی‌ضرر باشد؛ اما سال‌های طولانی است که آمریکا این اجازه را ندارد چون در همه‌حال شر مطلق در کل خلیج فارس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته، 18 اسفند در آئین افتتاحیه بیست‌وسومین دوره اردو راهیان نور در دانشگاه تبریز اظهار کرد: هر روز که از پیروزی انقلاب می‌گذرد ابعاد مختلفی از پاسداری انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود و انقلاب اسلامی به جد توسط معمار کبیر اسلام پسوندی ندارد و هیچ‌گاه محدود به جغرافیای خاصی نشده است و همیشه با نام انقلاب اسلامی یاد می‌شود و همین روال برای سپاه‌پاسدران نیز صدق می‌کند.

وی افزود: با اینکه منشا پدیداری انقلاب اسلامی کشور ایران است ولی هیچ‌وقت محدود به ایران نخواهد بود و به همین دلیل است که دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای انقلاب علنا دشمنی خود را علیه انقلاب بزرگ مسلمین اعلام کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریائی سپاه‌پاسداران با بیان اینکه سرمنشأ همه دشمنی‌ها شیطان بزرگ آمریکا است، گفت: دشمنان انقلاب ابعاد جهانی دارند و تصور آنها که اصلی‏‌ترینشان امریکا است این بود که می‌توانند با اقداماتی همچون کودتا، حادثه طبس و... از پس اتقلاب اسلامی برآیند.

وی در همین راستا ادامه داد: تمام برنامه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد و تصمیم گرفتند با یک جنگ بزرگ تحمیلی که نوک فلش را عراق قرار دادند بتوانند اهداف خود را اجرا بکنند و علناً 54 کشور در جنگ 8 سال دفاع مقدس پشت عراق بودند و وقتی آمریکا دید بازهم شکست خورده و نتوانست اهدافش را پیاده کند در اواخر جنگ از سال 65 به صورت آشکار وارد میدان جنگ شد.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها متوجه شده بودند ابزار قدیمی‌شان علیه انقلاب کارساز نیست و باید ابزار جدیدی را اعمال کنند تا بتوانند کاری بکنند و به یک عامل مطمئن نیاز داشتند؛ لذا پیش‌بینی می‏کردند غیر از خلیج فارس جایی برای تأمین انرژی نخواهد بود و کسی که به آن‌ها تسلط داشته باشد می‌تواند ادعای سلطه داشته باشد، از سویی بحران جهانی انرژی جایگزینی برای نفت بود و سه انرژی هسته‌ای، تجدیدپذیر خورشیدی و گاز را جایگزین قرار دادند.

وی گفت: سال‌های طولانی است که خیل عظیمی از مردم جهان متوجه عدم توانایی آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی هستند و خوی استکبارورزی آمریکا باعث شده که در موضع دفاع قرار نگیرد ولی توان انقلاب اسلامی این اجبار را برای آمریکا ایجاد کرده که در این موضع قرار گیرند.

وی با بیان اینکه آمریکا زبان زور و قدرت را خوب متوجه می‌شوند چون پایه و بنیان‌شان این است، تأکید کرد: آمریکا امروز در برابر انقلاب اسلامی دچار بازدارندگی شده است و به قطعیت رسیده‌اند هرگونه اقدام علیه انقلاب باعث می‌شود ضرری که حاصل می‌شود از منفعتش زیاد باشد و آمریکا آن را هرگز نمی‌خواهد و مطمئن باشید اگر آمریکا ذره‌ای مطمئن شود که اقدام علیه انقلاب اسلامی پرمنفعت‌تر است، تا شب معطل نمیکند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه‌پاسداران با یادآوری روز 22 دی‌ماه سال‌جاری و دستگیری دو شناور آمریکائی، اظهار کرد: در روابط بین‌المللی عبور از آبهای سرزمینی مجاز است ولی به شرط اینکه عبور بی‌ضرر باشد و سال‌های طولانی است که آمریکا این اجازه را ندارد چون در همه‌حال شر مطلق در کل خلیج فارس است.

وی در همین راستا افزود: هنگام دستگیری مصادف با کنفراس غیرمتعدها بود و در آن جلسه حضور داشتم و وقتی خبر دادند، در پیامی به دوری آن‌ها از آب‌ها اشاره کردم و اصلا نمی‌خواستیم دستگیرشان کنیم ولی موقعیت به‌گونه‌ای شد که آن‌ها را دستگیر کردند و حتی هنگام دستگیری جرئت نگاه کردن به سلاح‌هایشان را نداشتند چه برسد به اینکه از آن‌ها استفاده کنند.

سردار فدوی اظهار کرد: دانشگاه‌ها مسئولیت خاصی در بالا بردن استطاعت ایران می‌توانند ایفا کنند؛ لذا وقتی جبهه حق مقابل باطل قرار می‌گیرد باید همه دست‌به‌دست هم دهند و استطاعت و قدرت ایران را از نظر صنعت، اقتصاد و مسائل دیگر بالا برده و سطحی را آماده کنند که برای پیشرفت کشور همه پای کار بیایند.

captcha