آمادگی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی برای نوروز/ 30007070 آماده شنیدن مشکلات
کد خبر: 3483405
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
نیسی خبر داد:

آمادگی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی برای نوروز/ 30007070 آماده شنیدن مشکلات

گروه جامعه: مدیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی از آمادگی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مسافران هرگونه مشکل را می‌توانند به سامانه 30007070 خبر دهند.

حجت‌الاسلام جواد نیسی، مدیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آمادگی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی برای عید نوروز خبر داد و گفت: از دو ماه پیش بخش نامه‌ای به کلیه سازمان‌ها، شرکت‌ها و اداره‌های کل استانی این وزارتخانه مبنی بر اجرای تمهیدات لازم در خصوص موضوع اقامه نماز مسافران ارسال شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درب نمازخانه‌های بین راهی 24 ساعته باز خواهد‌ بود یا خیر؟ گفت: طبق بخش نامه ارسالی، خواسته شده‌ است که تا حد امکان درب نماز خانه‌ها باز باشد، البته بحث باز بودن 24 ساعته مساجد و نمازخانه‌ها مورد تأکید ما است و به مسئولان مکان‌هایی که تحت نظارت وزارت راه است تأکید شده که یک متصدی تعیین کنند و درب نمازخانه‌ها را تا جایی که ممکن است باز نگه دارند.

حجت‌الاسلام نیسی در خصوص شاخص‌ترین اقدامات سال 94 این نهاد، گفت: در حال حاضر بیش از 500 مجتمع بین‌راهی در سراسر کشور مجهز به نمازخانه و مسجد هستند که در سال جاری بر تعداد آنها افزوده شده و 400 نمازخانه در مجتمع‌هایی بین راهی از جمله پمپ‌بنزین‌ها و فروشگاه‌ها در حال ساخت است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی فقط بر موضوع نمازخانه‌های جاده‌ای نظارت ندارد بلکه نمازخانه‌های فرودگاه‌های کشور، راه آهن، بنادر، اسکله‌ها و ... را مدیریت می‌کند، گفت: حدود دو هزار و 800 نمازخانه و مسجد در کل کشور زیرمجموعه وزارت راه محسوب می‌شوند. که بخشی از آنها نمازخانه‌های بین راهی هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در نوروز سال 95 برنامه قوی‌تری نسبت به سال گذشته در مساجد و نمازخانه‌ها اجرایی می‌شود، گفت: پخش اذان اول وقت در دستور کار ما قرار دارد و مسافران هرگونه مشکل در خصوص مساجد و نمازخانه‌های کلیه خطوط هوایی، ریلی، جاده ای و بین‌راهی را می‌توانند به سامانه 30007070 اطلاع دهند.

captcha