رعایت قوانین رانندگی جزء وظایف اسلامی است
کد خبر: 3483522
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
آیت‌الله‌العظمی صافی:

رعایت قوانین رانندگی جزء وظایف اسلامی است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه رعایت قوانین رانندگی جزء وظایف اسلامی است، تاکید کرد: مردم ایران باید در رعایت قوانین نمونه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) این مرجع تقلید در در ديدار رئيس پليس راهور ناجا، افزود: در انجام کارهاي ديني در اسلام بايد حساس بود، هر کس کوتاهي کند، مسئول است.
وي با اشاره به آمارهاي ارائه شده از سوي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، افزود: آمار و ارقامي که ارائه کرديد، معنا و مفهوم زيادي در بر داشت و ما بايد نسبت به آنها حساسيت بيشتري داشته باشيم .
آيت الله صافي گلپايگاني تاکيد کرد: جامعه ايران در رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي بايد نمونه باشد و اين جزء وظايف اسلامي ما است، در غير اين صورت همه ما در روز قيامت و نزد خداوند متعال مسئول هستيم.
وي گفت: آسايش مردم و تامين امنيت آنها مسئله اساسي است ، بنابراين کار پليس عبادت و عمل آن خير است، من هم دلم مي خواست مثل شما خدمت مي کردم.
در ادامه سردار تقي مهري، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينکه موضوع راهنمايي و رانندگي و استفاده از وسايل نقليه يکي الزامات امروزي بشر است، تصريح کرد: انسان ها امروزه يا مسافر، يا راننده و يا عابر پياده هستند و به نوعي با وسايل نقليه سر و کار دارند ، بنابراين استفاده از وسايل نقليه فرهنگ خاص خود را مي طلبد.
وي با اشاره به اينکه 10 ميليون موتورسيکلت در کشور وجود دارد و نيز تعداد وسائل نقليه از سال 84 تاکنون چندين برابر شده است، گفت: سالانه حدود 27 هزار و 700 نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي دهند.
سردار مهري خاطرنشان کرد: افزايش مجازات و فرهنگ سازي در استفاده از وسايل نقليه، مردم را به رعايت بيشتر قانون ترغيب خواهد کرد.
captcha