مهدویت عنصری پیش رونده در حرکت تمدنی اسلام است
کد خبر: 3483529
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کلباسی:

مهدویت عنصری پیش رونده در حرکت تمدنی اسلام است

گروه اجتماعی: انقلاب اسلامی نیز با دو بال عاشورا و انتظار شکل گرفت و حکومت ولایت فقیه نیز با اعتقاد نیابت از امام معصوم(ع) شکل گرفت مهدویت در این عصر بار دیگر نشان داد که تفکری پیشرونده و بسیار عظیم در حرکت تمدنی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین کلباسی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‎های مهدوی کشور، امروز صبح در جمع خبرنگاران گفت: مهدویت یکی از مهمترین عوامل محرکه در تاریخ اسلام بوده است و بسیاری از تحولات این تاریخ مرهون این اعتقاد است.
وی افزود: در زمان ائمه اطهار(ع) نیز مسایل بسیاری در حول و حوش مساله مهدویت روی داد و حتی برخی از سلسله های تاریخ اسلام نیز به حسب مباحث مرتبط با مهدویت ایجاد و یا منقرض شدند.
وی خاطرنشان کرد: در تاریخ پس از اسلام و در عصرهای منتهی به سده معاصر در مهدویت ریشه داشته است؛ به عنوان مثال در زمان صفوی هم به طور کلی تشکیل این سلسله قدرت مند با توجیه نیابت امام زمان(عج) شکل گرفت و حتی در آن دوران این بحث به حدی جدی بود که بسیاری می پنداشتند که این سلسله آخرین سلسله منتهی به عصر ظهور است.
دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‎های مهدوی کشور بیان کرد: پس از آن به دلیل اهمیت این موضوع، سلسله‎های بعد از صفوی به دنبال مبارزه با این اعتقاد برآمدند و به خصوص درمان قاجار و پهلوی هجمات فرهنگی و سیاسی بسیاری علیه این اعتقاد شکل گرفت.
کلباسی اظهارکرد: انقلاب اسلامی نیز با دو بال عاشورا و انتظار شکل گرفت و حکومت ولایت فقیه نیز با اعتقاد نیابت از امام معصوم(ع) شکل گرفت مهدویت در این عصر بار دیگر نشان داد که تفکری پیشرونده و بسیار عظیم در حرکت تمدنی اسلام است.
وی گفت: همواره در طول تاریخ بسیاری از منحرفان سعی در سواستفاده از این جریان داشتند و بسیاری دیگر نیز علنا و در خفا به دنبال تخریب و خدشه دار کردن این اعتقاد بودند.
وی افزود: ستاد هماهنگی فعالان مهدویت کشور متشکل از دستگاه‎های علمی و تخصصی و تبلیغی و ترویجی و اجرایی کشور که در این عرصه فعالیت دارند تشکیل شد و همگی به دنبال مقابله با این جریانات منحرف هستند.
وی خاطرنشان کرد: 30 نهاد کشور در این ستاد عضو هستند که زمینه فعالیت مستمر و مناسبی را برای برگزاری برنامه‎های هماهنگ و متوازن و دور از موازی کاری های معمول را فراهم میکنند.
دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‎های مهدوی کشور بیان کرد: در حقیقت در این ستاد کسی قرار نیست به دیگران امر کند که چه کاری انجام شود بلکه قرار است که فعالیت‎ها در این ستاد مرور شود و با هم افزایی و استفاده از امکانات هر کدام از این دستگاه‎ها در زمینه رشد و اعتلای مهدویت گام‎های موثر برداشته شود.
کلباسی اظهارکرد: ریاست این دبیرخانه با حجت‎الاسلام والمسلمین رحیمیان و دبیر این ستاد نیز با مدیر مرکز تخصصی مهدویت است؛ از جمله نهادهای فعال در این ستاد می‎توان به مرکز مدیریت حوزه، صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد، اداره کل تبلیغات اسلامی قم، دفتر تبلیغات، مرکز تخصصی مهدویت، جامعه المصطفی(ص)، سازمان فرهنگ و ارتباطات و..... اشاره کرد.
وی افزود: از جمله برنامه‎های این ستاد می‎توان به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان مهدوی فعال در بزرگداشت نیمه شعبان اشاره کرد.

captcha